تحلیل کنکور هنر 1401 دی ماه+روش خواندن و منابع

تحلیل کنکور هنر دی ماه 1401+ روش خوندن دروس برای رتبه زیر 100 کنکور هنر

قصد داریم که کنکور هنر دی ماه 1401 رو برای شما به طور کامل تحلیل کنیم تا بتونید با این تحلیل روند سوالات این کنکور رو بهتر بشناسید و موفق تر عمل کنید. البته قصد نداریم با این کار نحوه پاسخ به سوالات کنکورهنر رو به شما بگیم بلکه می‌خوایم شما رو با رویکرد و استراتژی سوالات کنکور هنر آشنا کنیم.

دانلود سوالات کنکور دی ماه 1401 هنر

لینک دانلود سوالات کنکور هنر دی 1401 اینجا براتون قرار دادیم. دانلودش کنید و یه نگاهی به سوالات بندازید تا باهم دونه به دونه و دقیق تحلیلش کنیم.

 بودجه بندی سوالات درک عمومی هنر

بودجه بندی سوالات درک عمومی هنر کنکور هنر 1401

بررسی دقیق تر سوالات درک عمومی هنر

  1. در سال‌های اخیر ۴ درس از لیست منابع کنکور هنر حذف شدن. البته اسما! شاید فکر کنید که دیگه از اونها در کنکور سوالی نمیاد. اما نکته طلایی همینجاست!برخلاف چیزی که اعلام شده همچنان از این چهار درس حذف شده در کنکور سوال وجود داره پس باید برای اونها آماده باشید.
  2. نکته دوم و مهم کنکور هنر 1401 اینه که تعداد سوالات تاریخ هنر ایران و جهان کمتر و سوالات عادی تر و به قولی تیپیکال تر شدن. در عوض سوال های بخش عکاسی تعداد بیشتری دارن. با این کار تعادل بهتری بین تعداد سوالات دروس مختلف در بخش درک عمومی هنر ایجاد کردن.

 روش مطالعه درک عمومی هنر

برای پاسخ بهتر به سوالات بخش درک عمومی هنر، نحوه مطالعه و همچنین روش خلاصه نویسی شما خیلی تاثیرگذاره. به این دلیل که معمولاً در منابع مربوط به این بخش شما با جزئیات و نکات زیادی روبرو هستید و ممکنه این تعدد نکات برای شما مشکل ساز بشه. به همین دلیل هم هست که خلاصه نویسی اصولی بسیار کمک کننده خواهد بود.

راهکار طلایی برای خلاصه نویسی

نکته طلایی ای که نتیجه تحلیل کنکور هنر 1401 هست اینه که سعی کنید خلاصه نویسی هاتون رو به مرور کوتاه تر و مختصر تر کنید. به این شکل که با هر بار مرور سعی کنید نکاتی که بلد نستید یا نسبت به بقیه موارد کمتر بلدید رو بین کل خلاصه ها به شکل خاصی (مثلا با هایلایت کردن) مشخص کنید. این کار رو تا آخرین روزی که برای کنکور مطالعه می‌کنید انجام بدید.

با این روش می‌تونید در دوران تورق سریع که از اصلی ترین بخش های جمع بندی برای کنکور در هفته پایانیه، از نکاتی که واقعاً بلد نیستید استفاده کنید.

 بودجه بندی سوالات خلاقیت تصویری کنکور هنر 1401

بودجه بندی سوالات خلاقیت تصویری کنکور هنر 1401

بررسی و معرفی روش مطالعه خلاقیت تصویری

نکته مهمی که از تحلیل کنکور هنر 1401 به اون رسیدیم اینه که برای بهتر شدن مهارتتون در بخش خلاقیت تصویری:

  1. در مرحله اول شما باید منابع مشخص شده برای این بخش از سوالات کنکور هنر رو به طور دقیق مطالعه کنید.
  2. در قدم بعدی بعد از مسلط شدن به این مباحث، تصاویری رو جلوی خودتون قرار بدید و شروع کنید به تحلیل کردن اونها.

با این کار می‌تونید مهارت خلاقیت تصویری رو در خودتون به مرور زمان بهبود ببخشید. داشتن خلاقیت تصویری مهمه به این دلیل که مشخص نیست چه تصویری در سوالات کنکور بخش خلاقیت تصویری برای تحلیل به شما داده بشه. پس بهتره خودتون رو از پیش با تحلیل تصاویر مختلف بسنجید و با همین سنجش مهارت تون رو ارتقا بدید.

یک راهکار طلایی برای بهبود خلاقیت تصویری

پیشنهادی که برای بهتر شدن مهارت تون در زمینه سوالات خلاقیت تصویری داریم اینه که اسم هر هنرمندی که در زمان مطالعه منابع باهاش آشنا شدید رو در گوگل سرچ کنید و آثارش رو ببینید. بعد شروع کنید به تحلیل کردن اون آثار. این کار اول می‌تونه به شما کمک کنه که شناخت دقیقی از یک شخص هنرمند پیدا کنید. در مرحله بعد از آثارش و مشخصات و ویژگی کارهاش شناخت پیدا می‌کنید. از همه مهمتر درک می‌کنید که اون فرد چه تکنیکی داره و به مرور می‌تونید با یک نگاه آثار یک هنرمند خاص رو تشخیص بدید.

بودجه بندی سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک

بودجه بندی سوالات درک عمومی ریاضی و فیریک کنکور هنر 1401

در کنکور هنر سال ۱۴۰۱ در بخش ریاضی پایه، طراح دو سوال هوش و خلاقیت عددی داده بود. این دو سوال واقعا نیازمند تفکر بود و نوآوری در اون دیده می‌شد. در واقع طراح هوش و خلاقیت رو با اعداد و ریاضیات ترکیب کرده بود. حتما سوالات کنکور هنر نوبت دی سال ۱۴۰۱ رو که در پایین لینک دانلودشون وجود دارد رو دانلود کرده و بررسی کنید  تا با اونها آشنا بشید.

برای دانلود سوالات کنکور هنر دی 1401 اینجا کلیک کنید.

شناخت سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک در کنکور هنر 1401

شاید برای تعداد زیادی از داوطلب های کنکور هنر تست های بخش درک عمومی ریاضی و فیزیک در اولویت نباشه. یعنی اصلا نخوان برای مطالعه دروس و منابع این بخش وقت بزارن. اما در هر صورت باید حقایقی رو درباره سوالات کنکور هنر در بخش ریاضی و فیزیک بدونیم که عبارتند از: 

  • ترتیب چینش سوالات

 ترتیب و نحوه قرارگیری سوالات بخش درک عمومی ریاضی و فیزیک در کنکور هنر 1401 دقیقا مثل سابق بود و تغییری نداشت.

  • سطح سوالات

در کمال تعجب سطح سختی سوالات هم دقیقا از سطح متعادل و خوبی برخوردار بود. به این شکل که سلیقه طراح در کنکور هنر 1401 به شکلی بوده که بیشتر علاقه داشته دانش شما در درک عمومی هنر و خلاقیت تصویری رو بسنجه. به همین دلیل سطح سوالات این دو بخش از سطح سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک بالاتر هست.

  • وجود سه سوال بسیار سخت

در بین سوالات درک عمومی ریاضی و فیزیک در کنکور سال 1401 در رشته هنر، چند سوال از باقی سوالات سطح بسیار بالاتری داشتند. اون ها هم مربوط به درس هندسه بودن. اما در واقع این کاملا طبیعیه که وقتی شما در کنکور هنر شرکت می‌کنید در بین تمام مباحث مربوط به ریاضی و فیزیک، هندسه مهمترین و اصلی ترین بخشیه که باهاش سر و کار دارید.

به صورت کلی در رابطه با سوالات هندسه در کنکور سال ۱۴۰۱ رشته هنر می‌شه گفت “سوالات درس هندسه کم هستن، اما در مقابل سوالات بخش هوش و خلاقیت تعداد بیشتری داشتن”. پس می‌شه نتیجه گرفت که نیاز هست تا شما در درس هندسه خودتون رو قوی بکنید. با این کار هم می‌تونید سوالات این بخش رو به راحتی جواب بدید و هم درک هنری خودتون از نظر هندسی رو بالا ببرید.

معرفی روش مطالعه منابع عمومی ریاضی و فیزیک

شاید بگید که اگر پایه ریاضی و فیزیک ضعیفی دارم کاملاً قابل قبوله چون رشته من هنره! اما باید بدونید این بهانه خوبی برای بالا نبردن تسلط تون و همچنین چندین برابر کردن تلاشتون برای یادگیری این مباحث نیست. در ادامه چند راهکار به شما ارائه می‌دیم که بتونید به مرور زمان و همچنین با وقت گذاشتن در این زمینه بهتر بشید:

  1. از دوره های ویدیویی استفاده کنید. می‌تونید برای یادگیری مباحث ریاضی و فیزیک فیلم های آموزشی متعددی که در اینترنت وجود داره رو تماشا کنید. البته دقت کنید که باید از اولین ویدیوی اون دوره خاص شروع کنید و به ترتیب جلو برید!. 
  2. پیش نیازها یا زنجیره دروس رو رعایت کنید. منظور ما از رعایت زنجیره دروس این هست که مثلا اگر قصد دارید ریاضی رو بخونید باید از پایه و از ابتدای یک مبحث مطالعه رو شروع کنید. وقتی خودتون رو در اونها قوی کردید بعد به سراغ مباحث و سطوح پیشرفته تر برید. به این دلیل که در دروس ریاضی و فیزیک مباحث به هم تا حد خیلی زیادی مربوطن. پس اگر شما در یک مبحث خاص از پایه مشکل داشته باشید، احتمال اینکه در سایر مباحث هم به مشکل بخورید یا اونهارو یاد نگیرید خیلی زیاده.

 راهکاری برای تسلط بر سوالات هوش و خلاقیت در کنکور هنر

 همونطور که بالاتر هم گفتیم تعداد سوالات درس هندسه در کنکور هنر 1401 کمتر بود. در عوض تعداد سوالات مربوط به هوش و خلاقیت بیشتر بودن. پس توجه کنید که در کنکور های اخیر هوش و خلاقیت اهمیت زیادی پیدا کرده خصوصاً برای قبولی در رشته ها و دانشگاه های تاپ. ممکنه الان با خودتون بگید که چطور می‌تونم مهارت خودم رو در بخش هوش و خلاقیت بالا ببرم؟

اصلی ترین و بهترین راهکار برای شما این هست که نمونه سوالات زیادی رو در زمینه هوش و خلاقیت حل کرده باشید. با این کار به مرور مهارت و تسلط شما بر سوالات این زمینه بیشتر می‌شه.

چرا برای هنر باید در دانشگاه های برتر درس بخونم؟

در ادامه تحلیل کنکور 1401 باید بگیم این موضوع کاملا قابل حدسه که دانشگاه های برتر ایران اساتید برتر و شناخته‌شده‌ تری دارن. در نتیجه دانش آموخته های این دانشگاه ها می‌تونن به دلیل دانش بالایی که دارن موفق تر عمل کنن. پس برای خوندن تک تک منابع  کنکور حتی ریاضی و فیزیک، تنها هدف شما باید و باید قبول شدن در دانشگاه های تاپ شهر تهران باشه. به این دلیل که اساتید برتر در این دانشگاه ها هستن.

دقت کنید که ظرفیت قبولی در رشته های کنکور هنر به نسبت رشته هایی مثل ریاضی خیلی کمتره. پس حتی تسلط و جواب دادن به یک تست درست هم می‌تونه رتبه شما و در نتیجه احتمال قبولی شما رو تا حد زیادی بالا ببره.