دلایل کند بودن در آزمون + روش‌ های افزایش سرعت

دلایل کند بودن در آزمون + روش‌ های افزایش سرعت

قطعا برای شما هم پیش اومده که بخاطر کند بودن در آزمون ها و تست زنی، نتونستید به تراز و درصدهای مطلوب و درستی در هر آزمونی برسید. مثلا ممکنه توی خونه ریاضی بالای 70% بزنید اما توی آزمون بخاطر عملکرد کندی که دارید درصد ریاضیتون به 50 درصد برسه.

حالا چطور می‌شه کند بودن در آزمون رو از بین برد یا به حداقل رسوند؟

4 دلیل کند بودن در آزمون ها

برای افزایش سرعتتون در تست زنی خصوصا در آزمون ها باید دلایل کند بودن در آزمون رو بشناسید و سعی کنید به مرور اونهارو برطرف کنید.

6 دلیل کند بودن در آزمون ها

دیر بخاطر آوردن مطالب: علت اصلی کندی در آزمون

این که شما نتونید در حین جواب دادن به سوالات مطالب رو به سرعت به یاد بیارید، به خودی خود باعث کند بودن در آزمون ها می‌شه.

1. عدم تسلط به مطالب درسی

احتمالا به این دلیل که به مطالب مسلط نیستید این اتفاق میوفته. یعنی اونهارو دقیق مطالعه نکردید، به میزان کافی تست نزدید و مواردی از این قبیل می‌تونن باعث بشن که روی مطالب اشراف نداشته باشید. یعنی برای به یاد آوردنشون به زمان زیادی نیاز داشته باشید. که همین باعث کند بودن در آزمون ها خواهد شد.

2. زیاد بودن حجم مطالب دروس

خیلی از داوطلب های کنکور نمی‌دونن که چطور باید مطالب رو به درستی خلاصه کنن و هر دفعه برای مرور مطالب کل متون رو از صفر می‌خونن. همین باعث می‌شه در جلسه آزمون هم یادآوری مطالب مهم و کلیدی سخت و زمانگیر بشه و باعث کند بودن در آزمون می‌شه. توی کیمیاگرخونه صفر تا صد نحوه درست خلاصه نویسی رو به سبک رتبه های برتر توضیح دادیم، پس اگر با خلاصه نویسی آشنایی ندارید اول به این محتوا سر بزنید

3. عدم دسته بندی دروس

دسته بندی کردن مطالبی که باید برای کنکور بخونیدشون به شما کمک زیادی می‌کنه که بتونید مطالب رو در کمترین زمان ممکن و بدون مشکل بخاطر بیارید.

توی محتوای خلاصه نویسی هم اشاره کردیم که می‌تونید با “درخت دانش” یا “درخت حافظه” مطالب رو به شکلی حرفه ای دسته بندی کنید. در نتیجه مشکل کند بودن در آزمون رو هم از بین ببرید‌.

4. مرور کم دروس قبل آزمون

این که بتونید به مرورهاتون در زمان های مناسب برسید قطعا کمک زیادی به شما می‌کنه که سریع تر مطالب رو به یاد بیارید و در نتیجه مشکل کند بودنتون در آزمون ها رفع بشه. حالا این مرور کم چطور باعث کندی ما در آزمون میشه؟

خیلی از داوطلب ها وقتی در یک سوال بین گزینه ها شک دارن، اونها رو تجزیه و تحلیل می‌کنن. یعتی به این فکر می‌کنن که کدوم گزینه منطقی تره و طراح ممکنه بهش توجه کرده بشه.

در حالی که گاهی طراح به موارد خیلی بی اهمیت توجه می‌کنه پس بهتره از این روش برای جواب به سوالات استفاده نکنید. چون امکان اشتباه در اومدن جواب زیاده. همچنین وقت شما خیلی گرفته می‌شه و همین کار مشکلاتی از قبیل کند بودن در آزمون رو به همراه داره.

با رعایت چهار مواردی که توضیح دادیم میتونید مشکل کندی در آزمون رو تا حد قابل قبولی رفع کنید اما اگر این موارد رو هم رعایت کردید و همچنان با کندی و کم آوردن وقت در سر جلسه آزمون دست و پنجه نرم میکردید، مشکل شما توی مهارت های آزمون دادنه که ما توی کیمیاگرخونه کامل و جامع بهشون پرداختیم 🙂