معرفی رشته ریاضی در دانشگاه : بازارکار، امکان مهاجرت و…

معرفی رشته ریاضیات و کاربرد ها: بازار کار، درآمد، استخدام، دروس دانشگاهی و...

ریاضی که جزئی از دروس علوم پایه ست برای چه کسی مناسبه؟ چه سر فصل هایی در ریاضی توی دانشگاه تدریس میشه؟ تا  چه مقطعی میشه ادامه داد؟بازار کار مناسبی داره یا نه؟ اگه شما هم دنبال جواب این سوالات هستید، در ادامه با معرفی رشته ریاضی همراه ما باشید.

معرفی رشته ی ریاضی در دانشگاه
معرفی رشته ی ریاضی در دانشگاه

ریاضیات و کاربردها چطور رشته ایه؟

رشته فوق با اعداد، منطق، رابطه ها، معادله ها، اقتصاد، فنون و… سر و کار داره. ریاضی دانشگاهی برای افرادی که عاشق بازی با اعداد هستند و از حل کردن مسئله و به چالش کشیدن ذهن خود لذت می برن مناسبه.

ریاضی مادر رشته های مهندسیه. پس هرچقدر شغل تخصصی تر بشه نیازش به این درس بیشتر و بیشتر میشه. برای معرفی محتوای زیر رو تماشا کنید.

تا چه مقطع دانشگاهی میشه ادامه داد؟

شما امکان ادامه تحصیل تا مقطع دکتری رو دارید اما کسی تا دکتری پیش میره که قصد تدریس و تحقیق عمیق رو داره. اما افراد با کارشناسی ریاضی میتونن برای ارشد رشته های مهندسی هم اقدام کنند.

دروس تخصصی در دانشگاه شامل چه درس هاییه؟

ما در دانشگاه با دروسی مثل: آنالیز، جبر،مبانی ریاضیات، آمار، معادلات دیفرانسیل، جبر خطی، مبانی هندسه، توابع مختلط، نظریه معادلات دیفرانسیل،نظریه اعداد،هندسه موضعی، توپولوژی ، تحقیق در اعداد، فرایند تصادفی، ساختمان داده، سری های زمانی، برنامه نویسی پیشرفته، آنالیز عددی، مبانی کامپیوتر و گراف رو به رو هستیم.

بازار کار ریاضیات و کابردها چطوره؟

ما در رشته ریاضی با دو نوع  بازار کار استخدامی و مستقل رو به رو هستیم: در حالت مستقل ما به تدریس ریاضی یا انجام کاری های آنالیزی، انجام برنامه نویسی یا الگوریتم نویسی به صورت شخصی میپردازیم که در این شرایط ما باید مهارت بازاریابی شخصی رو در کنار مهارت های تخصصی بلد باشیم. نوع استخدامی که کمتر احتمال داره ما برای ارگان، سازمان و یا شرکتی کار میکنیم و به صورت ماهانه از اون مراکز حقوق دریافت میکنیم.

چه مهارت های نرمی برای موفقیت در ریاضی لازم داریم؟

علاوه بر استعداد ریاضی ، ما باید صبر و حوصله ی کافی برای حل مسئله ها رو داشته باشیم.در کنار اون تلاش زیاد و ارتباط اجتماعی بالایی هم نیازه.

با چه درصدی ریاضیات و کاربردها قبول میشیم؟

دانشگاهمنطقه%ریاضی%فیزیک%شیمی
دانشگاه تهران1333830
دانشگاه شریف2536022
دانشگاه امیر کبیر2244920
دانشگاه اصفهان164239