حس میکنم لیاقت رتبه برتر کنکور شدن رو ندارم

احساس میکنم لیاقت رتبه برتر شدن توی کنکور رو ندارم

افرادی که رتبه برتر کنکور میشن آدم هایی با ویژگی‌های خاص هستند و یا آی کیو‌ی خیلی بالایی دارند یا در نهایت امکانات خیلی فوق العاده ای دارند. آدم عادی مثل من اصلا نمیتونه جزئی از اون ها بشه! واقعا حس میکنم لیاقت موفقیت رو ندارم. قبل تر هم هرچقدر تلاش کردم موفق نشدم چون موفقیت برای آدم هایی مثل من نیست. اگه شما هم فکر میکنید لیاقت رتبه برتر شدن رو ندارید پس با ما همراه باشید.

من لیاقت رتبه برتر کنکور شدن رو ندارم
من لیاقت رتبه برتر کنکور شدن رو ندارم

اولین گام رتبه برتر کنکور شدن : به خودت ایمان داشته باش

اولین گام قبل از برنامه ریزی تلاش کردن و تست زدن و… تنها و‌ تنها باور داشتن به خودمونه! اینکه بدونیم ما هم میتونیم و این هدف برای ما هم شدنیه. شاید در گذشته شکست هایی داشته باشم ولی قرار نیست این شکست مربوط به ناتوان بودن ما باشه. برای اینکه شروع به باورداشتن به خودت کنی اول از همه این ویدیو رو‌ تماشا کن تا در ادامه مثال هایی رو برای شما مطرح کنیم.

داستانی کوتاه: بهترین وصله ناجور زندگیت باش

لیندا یونکافیج، نویسنده ای که زندگی سختی رو گذرونده و در خانواده‌ ای فقیر چشم به دنیا گذاشته. در ادامه ازدواج های ناموفقی داشته که به طلاق ‌و جدایی منجر میشه. در این حین فرزند خودش رو هم از دست میده، همچنین درگیر اعتیاد و متاسفانه زندان میشه. اما در این حین همیشه آرزوی نویسنده ی معروف شدن رو توی ذهن خودش میپرورونده و دوست داشته تبدیل به یه نویسنده بزرگ بشه. درنهایت شرایطی جور میشه که لیندا میتونه وارد هتل گنردمال بشه که تمامی نویسنده های تازه کار اونجا جمع میشدند و‌ منتظر پیشنهاد کار از نشریات معروف بودند.
سردبیر نشریه راتلج سمت لیندا میاد و به اون پیشنهاد کار میده. اما لیندا صرفا جهت اینکه به خودش باور نداشته و اون لحظه ترسیده و شکه بوده نتونسته پیشنهاد کار رو قبول کنه!

لیندا بعد ها توی کتابش از کلمه “وصله ناجور دنیا” صحبت میکنه. ‌توی کتاب میگه ما میتونیم وصله های ناجور دنیا باشیم با گذشته ها تاریک و شکست های متعدد . اما در نهایت میتونیم قشنگ ترین وصله ناجور زندگی باشیم. این همون کاریه که ما با قبول داشتن، باور داشتن و دوست داشتن خودمون میتونیم عملی کنیم و مسیر منحصر به فرد خودمون رو‌ پیدا کنیم و تبدیل به یه رتبه برتر کنکور بشیم .

تنها با باور داشتن من تبدیل به رتبه برتر کنکور میشم ؟

قطعا نه!

همون طور که کیمیاگر اعظم همیشه میگن: باور داشتن اولین گام در تبدیل شدن به یه رتبه برتر کنکور محسوب میشه. اما در ادامه ما باید با یه برنامه ریزی ایده آل ، تلاش کردن ، یاد گرفتن نحوه درست درس خوندن و هنر آزمون دادن و ….. خودمون رو تبدیل به یه رتبه برتر کنیم.