تحلیل کنکور 1401 ریاضی و تجربی

تحلیل کنکور ریاضی و تجربی 1401

تحلیل کنکور، یکی از مهم‌ترین ارکان برای آگاهانه برخورد کردن با دروس مختلف کنکوره. وقتی ما بدونیم که نظر طراح ها هنگام طراحی سوالات چی بوده؟ بودجه بندی هر فصل و یا هر درس دقیقا به چه صورته؟ چطور باید برای به دست آوردن نتیجه مناسب تلاش کنیم؟ قدم بزرگی در جهت موفقیت برداشتیم. ما در ادامه سعی کردیم کنکورهای ریاضی و تجربی رو به صورت کامل برای شما تحلیل کنیم تا شما هم بتونید از این تحلیل کنکور 1401 در جهت پیشبرد هدفهای درسیتون استفاده کنید. پس در ادامه با ما همراه باشید.

تحلیل کنکور ریاضی و تجربی 1401
تحلیل کنکور ریاضی و تجربی 1401

تحلیل سوالات ریاضی کنکور 1401 تجربی

بودجه بندی سوالات ریاضی در کنکور تجربی 1401 شامل: ۵۰ درصد از مباحث هندسه، هندسه تحلیلی ،جبر، تابع و مثلثات بود که طراح ها از این مباحث ۱۵ سوال مطرح کرده بودن و ۳۳ درصد سوالات مربوط به: معادله ها، توابع نمایی و لگاریتمی، حد و پیوستگی، مشتق و آمار بود(۱۰ سوال از این مباحث). و باقی سوالات هم به الگو، دنباله، توان های گویا، کاربرد مشتق، شمارش بدون شمردن و احتمال اختصاص دادن.

سوالات نسبت به سوالات کنکور۱۴۰۰ استانداردتر بودن. همه ی سوالات از مباحث کتاب درسی مطرح شده بودن و سوالی خارج از مبحث کتاب وجود نداشت. در این کنکور ما سوالات چالشی کمتری داشتیم. و تعداد سوالات آسون نسبت به پارسال افزایش چشمگیری داشت. در کنکور ۱۴۰۱ طراحان دو سوال ساده از بخش آمار طراحی کردن. همچنین بلد بودن ساده ترین مفاهیم منجر به جواب درست تست می شد. برای فهمیدن نحوه ی درست خوندن دروس و دونستن تحلیل کامل درس ریاضی محتوای زیر رو تماشا کنید:

اگه ویدیوهای توی سایت رو نمیبینین؛ لطفا وی پی ان تون رو خاموش کنین و مجددا صفحه رو Refresh کنین تا بدون دردسر هزاران ساعت فیلم مشاوره کنکور رو اینجا ببینین!ممنونیم! 🙂

تحلیل سوالات ریاضی کنکور ریاضی

کنکور ریاضی شامل ۲۱ سوال از حسابان، 14 سوال هندسه، ۷ سوال آمار و احتمال و در نهایت ۸ سوال گسسته بود. در کنکور سال ۱۴۰۱ نسبت به کنکور سال های گذشته سوالات ترکیبی بیشتری به چشم میخورد. اما تمام این سوالات در چارچوب های منطقی و از مباحث کتاب مطرح بودن. پس ما به راحتی و با یاد گرفتن نحوه خوندن درست درس ریاضی و مارک کردن سوالات می تونیم درصد بالایی رو در کنکور بزنیم.

درست مثل: مریم مختاری رتبه برتر کیمیاگر خونه که با استفاده از استراتژی های مارک و تیپیکال کردن تست و مرور زیاد تونست ضعیف‌ترین درس خودش یعنی ریاضی رو ۹۰ درصد در کنکور بزنه. برای این که ما هم بتونیم درست مثل مریم مختاری درصد درس ریاضی خودمون رو بالا ببریم باید اهمیت کتاب درسی رو بدونیم. چون کنکور امسال با کتاب درسی خیلی منطبق بود. باید کنکورهای اخیر رو با دقت بررسی کنیم تا بتونیم ۶۰ درصد سوالات تیپیکال رو به دست بیاریم و سعی کنیم یادگیری مفهومی و نه حفظی رو سر منشا کار خودمون قرار بدیم. در ادامه هم باید تعداد تست های خود رو بالا ببریم که این کار به افزایش سرعت عمل ما کمک می کنه.

تحلیل سوالات زیست کنکور تجربی

سوالات زیست کنکور ۱۴۰۱ شامل: ۹ سوال از پایه دهم،۱۲ سوال از پایه یازدهم و ۱۸ سوال از پایه دوازدهم و در نهایت ۱۱ سوال ترکیبی بین پایه داشتیم. با توجه این تعداد بالای سوال ترکیبی باید این نکته رو ذکر کرد که برای دست یابی به نتیجه مناسب در درس زیست باید تمامی دروس رو به صورت ترکیبی و تحلیلی بخونیم. اگر بخواهیم بودجه بندی سوالات رو به صورت مبحثی نگاه کنیم: ۲۳ سوال از مباحث بدن انسان، ۱۲ سوال از مبحث ژنتیک، ۹ سوال از مباحث گیاهی و در آخر 6 سوال از مباحث جانوری مطرح بود.

ما با سه تیپ سوال در کنکور امسال رو به رو بودیم: سوالات خط به خط ( دو سوال از قسمت گیاهی) سوالات مفهومی و استنباطی ( تعدادی بالایی استنباط از شکل ها در این سوال ها میدیدیم) و سوالات شمارشی.( با توجه به تعداد بالای سوالات شمارشی نمی تونیم اونها رو حذف کنیم) با توجه به تحلیل سوالات این نکات به دست میاد. برای دست یابی به درصد بالای زیست در کنکور باید تمامی فصل ها رو با دقت زیاد به صورت تحلیلی مطالعه کرد. توجه زیادی به شکل ها و نمودارها نشان داد و در ادامه با تیپیکال کردن تست ها و افزایش تعداد تست ها، مهارت تست زنی خودمون رو افزایش بدیم. در آخر تعاریف رو به صورت کامل و خط به خط درون ذهن خودمون نگه داریم. برای دونستن تحلیل کامل سوالات محتوای زیر رو تماشا کن.

تحلیل سوالات شیمی کنکور ریاضی و تجربی

ما در کنکور ۱۴۰۱، در درس شیمی با ۱۱ سوال از پایه دهم، ۱۲ سال از پایه یازدهم و ۱۲ سال از پایه دوازدهم روبرو بودیم. که بعضی از این سوالات به دو مرحله محاسبات نیاز داشتند. سه سوال ترکیبی بین پایه ای هم بین سوالات بود. و چندین سوال هم به شدت وقت گیر بود. که باید حواسمون باشه که در دام سوالات وقت گیر نیافتیم و به راحتی از اونها بگذریم. درست مثل: کیمیا کرمی و مبینا خدیور رتبه برتر های کیمیاگر که درس شیمی خود را بالای ۷۰ درصد زده اند.

برای افزایش درصد درس شیمی باید توجه ویژه ای به آزمون های آزمایشی داشته باشیم و سوالات اونها رو دقیق تحلیل کنیم. واکنش های معروف رو به صورت موازنه شده حفظ کنید که در روند حل مسئله از وقت گیر بودن اونها کم بشه. به صورت ویژه به بخش شیمی آلی توجه کنید. از مرور الگوهای دام غافل نشید که برای افزایش درس شیمی به شدت کمک کننده ست. برای اینکه دقیقا متوجه منظورم بشید محتوای زیر رو تماشا کنید.

تحلیل سوالات فیزیک کنکور ریاضی و تجربی

در کنکور امسال ۴۷ درصد سوالات مختص پایه دوازدهم، ۳۳ درصد مختص پایه یازدهم و در نهایت ۲۰ درصد از سوالات مربوط به پایه دهم بود. با توجه به سطح متوسط سوالات به راحتی می تونستیم به این سوالات به خوبی پاسخ بدیم. اما به علت راحتی سوالات درسی، برخی دانش آموزها که می خواستن سریعتر عمل کنن تا سریع به جواب برسن بی دقتی اونها بالا میره و به سوالات، اشتباه جواب میدن.پس توجه به افزایش تعداد تست برای رفع این مشکل ضروریه.با توجه به آسون بودن سوالات فیزیک امسال ما می‌تونستیم از ذخیره تایم برای درس شیمی به خوبی استفاده کنیم.

اهمیت کتاب درسی و شکل ها نمودار ها در کنکور ۱۴۰۱ به شدت مشخص بود. همونطور که ما در تحلیل کنکور 1400 این پیش‌بینی رو کرده بودیم. پیش بینی میشه سوالات شمارشی در کنکور سال های آینده بیشتر بشه. با توجه به شباهت کامل سوالات شیمی کنکور ریاضی و تجربی، بچه های رشته تجربی میتونن از این فرصت به خوبی استفاده کنن و سوالات رو از روز قبل حل کنن. برای افزایش درصد درس فیزیک از تیپیکال کردن سوالات غافل نشیدکه باعث افزایش سرعت پاسخگویی سوالات میشه. به شکل های کتاب درسی با دقت بیشتری نگاه کنید. تعداد تست های خودتون رو بالاتر ببرید. از خلاصه نویسی و تحلیل آزمون و به دست آوردن الگو های دام برای کاهش بی دقتی و افزایش سرعت استفاده کنید. در نهایت محتوای زیر رو تماشا کنید.