افکار منفی در سال کنکور: راهکار مقابله و علل ان

راهکار مقابله با افکار منفی در سال کنکور

من در سال کنکور با حجم عظیمی از افکار و دغدغه های مختلف روبرو میشم و اصلا نمیدونم باید با این افکار منفی در سال کنکور چطوری مقابله کنم؟ این افکار خیلی مواقع باعث میشه که من نتونم اون طوری که دلم میخواد درس بخونم! راهکار مقابله با این افکار منفی چیه؟اصلا این افکار رو چطوری میتونم از ذهنم بیرون کنم؟ برای اینکه این راهکار های مقابله با افکار منفی رو به صورت کامل یاد بگیرید در ادامه با ما همراه باشید.

راه مقابله با افکار منفی
راهکار مقابله با افکار منفی

چرا افکار منفی رو نباید در ذهن خودمون نگه داریم؟

برای اینکه به این سوالتون جواب بدیم فرض کنید که ما یک لیوان با حجم کمی آب داریم اگر لیوان رو یک دقیقه توی دست نگه داریم چه اتفاقی برامون می افته؟ اگر این لیوان آب رو یک ساعت با دستمون نگه داریم چی میشه؟ قطعاً دستمون کمی خسته میشه.به مرور وزن همون لیوان آب برای ما بیشتر و بیشتر میشه و اگر ۲۴ ساعت لیوان آب را در دست خودمون نگه داریم دست ما به صورت کامل فلج میشه و ما احتیاج به کمک حرفه‌ای پزشکی خواهیم داشت. افکار منفی هم درست مثل لیوان آب عمل میکنن. هرچه بیشتر اون ها رو نگه داریم بیشتر ما رو اذیت میکنن، پس درست مثل لیوان آب نباید افکار منفی رو توی ذهنمون نگه داریم و به اونها پروبال بدیم. مخصوصا افکار منفی در سال کنکور بلکه باید بر اساس رویکردact از اونها بگذریم.

برای مقابله با افکار منفی در سال کنکور چه باید بکنیم؟

برای مقابله با افکار منفی، همونطور که قبل هم اشاره کردیم نباید این افکار رو توی ذهن خودمون نگه داریم باید به قولی از اونها بگذریم. چطور میتونیم از این افکار بگذریم؟ با انجام چند کار و انجام ندادن یک سری فعایت میتونیم با این اهداف مقابله کنیم. این کارها شامل:

1) نشخوار نکردن افکار

2)تعمیم ندادن وقایع

3) حل کردن منطقی مسئله و یا حذف کردن آن

4)کمک گرفتن از یک مشاور

اول محتوای زیر رو با دقت تماشا کنید تا در ادامه هر کدوم از موارد بالا رو تک تک برای شما توضیح بدیم:

اگه ویدیوهای توی سایت رو نمیبینین؛ لطفا وی پی ان تون رو خاموش کنین و مجددا صفحه رو Refresh کنین تا بدون دردسر هزاران ساعت فیلم مشاوره کنکور رو اینجا ببینین!ممنونیم! 🙂

برای مقابله با افکار منفی ، افکارتان را نشخوار نکنید!

وقتی یک اتفاق منفی یا یک فکر منفی(حتی مثبت) توی ذهن ما به وجود داره نباید این افکار منفی در سال کنکور رو را هی توی ذهن خودتون نشخوار کنید یعنی این افکار رو توی ذهن بچرخونیم و بارها و بارها به اون فکر کنیم، بلکه باید همونطور که براتون توی محتوای بالا توضیح دادیم اجازه بدیم فکر منفی درون ذهن ما به پشت ذهن ما منتقل بشه و با استفاده از ذهن آگاهی با این نشخوار مقابله کنیم.

برای مقابله با افکار منفی در کنکور حوادث را تعمیم ندهید

یادتون باشه قرار نیست اتفاقاتی که دیروز افتادن امروز هم دوباره تکرار بشن. یعنی اگر ما توی آزمون قلم چی قبل تراز نامناسبی به دست آوردیم، قرار نیست این فکر توی ذهن ما وجود بیاد که: من دیگه شکست خوردم! و قراره همه چیز خراب بشه! بلکه باید بگیم: با تلاش و رعایت نکات علمی، قطعا توی آزمون قلم چی بعدی پیشرفت میکنم. ما باید به آینده امید داشته باشیم. پس یادتون باشه که به هیچ عنوان یک حادثه منفی رو به باقی وقایع تعمیم ندید و افکار منفی در سال کنکور را توی ذهن خودمون نگه داریم. برای اینکه دقیق تر متوجه منظورم بشید محتوای زیر رو تماشا کنید.

سعی در حل و هضم وقایع داشته باشید.

وقتی برای ما مسئله ای پیش میاد. دو راه کار داریم: یا می تونیم نشخوار کنیم و توی حال بدمون بمونیم و یا سعی در حل این اتفاق داشته باشیم. برای حل یک مسئله می تونیم از راه حل های منطقی و یا مدیریت کردن اون مسئله استفاده کنیم و درحل مسائل خودمون نقش یک عضو فعال رو داشته باشیم. درست مثل کیمیاگر رتبه برتر یگانه کریمی رتبه ۵۶ کنکور سراسری. نه اینکه مفعول در وقایع باقی بمونیم. برای اینکه متوجه منظورم بشید با دقت محتوای زیر رو تماشا کنید.

از کمک یک مشاور حرفه ای کمک بگیرید

دانش آموز عاقل دانش آموزیه که بدونه کی به کمک یه مشاور نیاز داره و چه زمانی خودش می تونه مسائلش رو حل کنه. اما یادتون باشه که کمک یه مشاور حرفه ای همیشه می تونه برای ما کارا باشه و به ما در طی کردن فرآیند کنکور و همچنین در حل افکار منفی در سال کنکور به ما کمک کنه. تیم مشاوره کیمیاگر خونه با مشاورهای حاذق و کاربلد و رتبه برتر آماده کمک به شما عزیزانه. برای اطلاع از شرایط مشاوره با شماره تماس ها، تماس بگیرید.