کنکور انسانی:تحلیل کنکور 1401

تحلیل کنکور1401 انسانی: ایده های جدید سوالات رو کشف کن.

ما برای اینکه بتونیم دانش آموز موفقی در کنکور باشیم باید کار های زیادی انجام بدیم و چیز هایی رو یاد بگیریم. یکی از کارهایی که در روند کنکور باید انجام داد تحلیل کنکور سال های پیشه. تحلیل کنکور به ما کمک می‌کنه تا از فرآیند طرح سوالات، نوع سوالات، بودجه بندی و پیچیدگی سوالات با خبر بشیم و بتونیم خودمون رو با توجه به این موارد برای کنکور آماده کنیم. پس در ادامه با تحلیل کنکور انسانی با ما همراه باشید. اگه تا حالا تحلیل کنکور 1400 رو نخوندی قبل از شروع این مسیر قهرمانی همین الان سراغش برو:)

تحلیل کنکور1401 انسانی
تحلیل کنکور انسانی 1401

تحلیل سوالات ریاضی کنکور انسانی

در کنکور انسانی با ۲۰ سوال ریاضی و آمار روبروایم که ۹ سوال مختصات پایه دهم، ۵ سوال مختصات پایه یازدهم و 6 سوال از پایه دوازدهم مطرحه. سطح سوالات از سوالات کنکور ۹۸ و ۹۹ کمی سخت تر و از سوالات کنکور ۱۴۰۰ به نسبت مناسب تر بود. بیشترین تعداد سوال از مباحث تابع و آمار مطرح شده بود و فقط دو سوال ترکیب وجود داشت. و ما با تحلیل درست آزمون ها و مطالعه ی درست سوالات آزمون قلم چی می‌تونستیم به راحتی درصد مناسبی رو بزنیم. طرح سوالات کاملا مطابق با کتاب درسی بود. برای دونستن تحلیل دقیق درس ریاضی محتوای زیر رو تماشا کنید:

اگه ویدیوهای توی سایت رو نمیبینین؛ لطفا وی پی ان تون رو خاموش کنین و مجددا صفحه رو Refresh کنین تا بدون دردسر هزاران ساعت فیلم مشاوره کنکور رو اینجا ببینین!ممنونیم! 🙂

تحلیل سوالات اقتصاد کنکور انسانی

ما در درس اقتصاد با 15 سوال رو به رو هستیم که هشت سوال به صورت مسئله و هفت سوال از متن کتابه. در درس اقتصاد تنها مسئله زمانه و ما باید با تعداد بالای تست توانایی مدیریت زمان رو به دست بگیریم. بیشترین تعداد سوال کنکور ۱۴۰۱ از فصل اول اومده بود و کمترین تعداد سوال از مباحث بازار سرمایه اقتصاد ایران و اقتصاد ایران در مسیر پیشرفت بود.هیچ سوالی از این سه مبحث نداشتیم. سوالات این درس ها ترکیبی بود. تنها با مطالعه کل این درس ها می تونستیم به اونها پاسخ بدیم. پس برای پاسخگویی به این سوالات باید تمامی درس ها رو به خوبی مطالعه می کردیم. برای اینکه تحلیل کامل درس اقتصاد رو بدونید محتوای زیر رو با دقت ببینید.

تحلیل سوالات علوم و فنون کنکور انسانی

طراح ها درست مثل سال های گذشته در سوالات علوم فنون ترتیب همیشگی رو رعایت کردن. یعنی از اول سوالات تاریخ ادبیات و سبک شناسی و بعد سوالات آرایه های ادبی و قافیه و عروض در آخر سوالات قرابت معنای اومده بود. مثل کنکورهای دو سال قبل سوالات واژگان از سوالات کنکور انسانی جزء حذفیات بود و دو ساله که ما سوالات سبک شناسی کاربردی رو بین سوالات میبینیم، که بیشتر مربوط به سبک شناسی نثره. در کنکور ۱۴۰۱ تنوع تیپ سوالات در بخش قرابت معنایی به طرز محسوسی کاهش پیدا کرده. و به طور کلی سطح سوالات علوم و فنون متوسط رو به بالا بود. برای فهمیدن دقیق تحلیل سوالات علوم فنون کنکور انسانی محتوای زیر رو تماشا کنید.

تحلیل سوالات عربی کنکور انسانی

در درس عربی در کنکور امسال ساختار و تعداد سوالات مباحث مختلف نسبت به کنکور سال های گذشته تغییری نکرده. در تست تحلیل صرفی باز هم مطابق کنکور ۱۴۰۰ سوالات به صورت عین الخطا مطرح شده‌ان.در سوالات ترجمه توجه به ساختارهای موجود در کتاب درسی کاملاً مشهوده. به طور کلی از ۷ سوال قواعد، سه سوال از دهم، سه سوال از پایه یازدهم و یک سوال از پایه مطرح بود. برای دیدن تحلیل کامل سوالات عربی محتوای زیر رو با دقت تماشا کنید.

تحلیل سوالات تاریخ کنکور انسانی

در کنکور 1401 تمامی سوالات تاریخ به شکل مستقل طراحی شدن. و سوالات ترکیبی بین پایه مشاهده نمی‌شه. تنها یک سوال از ۱۵ سوال به صورت چند عبارتی مطرح بود و از سه پایه دهم ، یازدهم و دوازدهم، پنج سوال به صورت مساوی اومده بود. به طور کلی سطح سوالات خیلی دشوار نبود. ما با داشتن خلاصه نویسی دقیق می تونیم به درصد ایده آلی برسیم. برای دونستن تحلیل کامل درس تاریخ محتوای زیر رو تماشا کنید.

تحلیل سوالات جغرافیای کنکور انسانی

در کنکور ۱۴۰۱ سوالات درس جغرافی، در سطح قابل انتظار و متعادلی بود و قسمت اعظمی از سوالات از مفاهیم و تصاویر کتاب درسی مطرح شده بود که به نسبت سالهای گذشته کمتر بود. اکثر تیپ سوالات امسال در سوالات های سالهای قبل قابل مشاهده بود، که ما با تیپیکال کردن سوالات مخصوصا سوالات کنکور میتونیم به درصد ایده آلی در این درس برسیم. همچنین طراح یک سوال از دریافت متن جغرافیایی یازدهم مطرح کرده بود و یک سوال از بخش فنون و مهارت های جغرافیایی دوازدهم. که تا الان از این بخش سوالی در کنکور نداشتیم. با توجه به این موضوع به نظر میرسه که سوالات به سمت کاربردی شدن پیش میرن.

تحلیل سوالات جامعه شناسی کنکور انسانی

ما در درس جامعه شناسی با سوالات ترکیبی رو به رو هستیم. هر چند که در کنکور امسال سهم سوالات مستقل نسبت به باقی سال ها افزایش پیدا کرده بود(و این افزایش سهم بیشتر متعلق به پایه دهم بود.)؛ دقت داشته باشید برای افزایش درصد درس جامعه شناسی باید توجه ویژه ای به جزئیات کتاب درسی که شامل: زیرنویس، عکس، بخوانیم بدانیم ها و جدول ها داشته باشیم. این موارد سهم قابل توجهی در سوالات امسال داشتن. طراح ها سوالات کنکور رو مثل سال های قبل بر اساس ترتیب پایه ها تنظیم کرده بودن.

و در آخر هم سوالات ترکیبی از پایه های مختلف اومده بود. سوالات ترکیبی و چند قسمتی بیشترین تعداد سوالات رو در کنکور دارن و بین ۲۰ سوال این آزمون، تنها دو سوال تک قسمتی وجود داشت. برای دونستن کامل تحلیل درس جامعه شناسی محتوای زیر رو تماشا کنید.

تحلیل سوالات فلسفه و منطق کنکور انسانی

ترتیب قرار گرفتن از سوالات همچنان به روال سال های قبل بود، ابتدا کتاب منطق بعد فلسفه یازدهم و بعد فلسفه دوازدهم. سطح علمی سوالات در فلسفه و منطق متوسط و مثل سال های قبل کمی تحلیلی و ترکیبی بود. امکان حذف گزینه در سوالات کنکور امسال از سال ۱۴۰۰ بیشتر بود. اما طراح ها سعی کرده بودن که سوالات را چالش برانگیزتر کنن. و سوالات چند مرحله ای بیشتر به چشم می خورد. بودجه بندی درس منطق شامل سه سوال از بخش روابط میان ذهن، سه سوال از استدلال استقرایی و سه سوال از احکام قضایا بود. به صورت کلی سوالات درس منطق به سمت قوی تر شدن پیش میرن. طراح ها همچنان بودجه بندی رو مثل سال قبل رعایت کرده بودن.

در سال قبل امکان حذف گزینه بیشتر بود. امسال گزینه ی سوالات چالشی تر به نظر می رسید و سوالات چند مرحله ای در فلسفه بیشتر شده. به همین دلیل ما پیشنهاد میکنبم برای درصد بالا خلاصه نویسی تهیه کنید و خوندن تست های تیپیکال رو حتما انجام بدید . حالا برای دونستن تحلیل درس فلسفه و منطق محتوای زیر رو تماشا کنید

تحلیل سوالات روانشناسی کنکور انسانی

طراح در درس روانشناسی تمامی سوالات رو بر مبنای موضوع فعالیت ها و تمرین های کتاب درسی طراحی کرده بود. ترتیب قرار گرفتن سوالات به ترتیب دروس کتاب درسی بود. طراح ها مثل سال‌های قبل سوال های روانشناسی رو همچنان بر اساس دو سبک حفظی و مفهومی طراحی کرده بودن. توجه به جزئیات در قسمت حفظی بسیار ملموس تر بود. بر خلاف سال‌های گذشته تیپ سوالات چند قسمتی بیشتر دیده می‌شد که چالش زمان رو برای ما به وجود میاورد.

به صورت کلی سوالات امسال پیچیده تر از حد انتظار بود و سوالات به سمت مفهومی تر شدن سوق پیدا کردن. بیشترین تعداد سوال از درس دوم و کمترین مربوط به درس اول و سوم بوده.و مابقی سوالات از سه درس باقی مونده طرح شدن. درس روانشناسی به سمت مفهومی تر شدن پیش میره و دانش آموزها با حفظ طوطی وار مطالب نمی تونن به درصد مطلوبی برسن. برای دونستن تحلیل سوالات روانشناسی محتوای زیر رو تماشا کنید.

در کنکور انسانی خودت مثل رتبه برتر ها عمل کن

حالا که تحلیل کنکور انسانی 1401 رو با دقت دیدی. و من امید وارم که تا اینجای کار تونسته باشی نکاتی رو برای خود به دست بیاری. اما همون طور که اول گفتم برای اینکه ما دانش آموز های موفقی بشیم علاوه بر تحلیل کنکور باید چیز هایی دیگه هم یاد بگیریم.یکی از منبع هایی که میتونه به ما (علاوه بر صحبت های مشاورمون ) کمک کنه تجارت رتبه برتر های سال گذشته است. کسایی که دقیقا مثل ما این مسیر رو با تمامی مشکلاتش پشت سر گذاشتند و ما سعی کردیم درwallofhonors.ir تجارب رتبه برتر های مجموعه خودمون رو جمع کنیم پس همین الان وارد سایت بشو و از تجارب رتبه برتر ها استفاد کن