کسب رتبه 3 رقمی با موندن پشت کنکور شدنیه؟

داستان واقعی پشت کنکوری هایی که رتبه سه رقمی کنکور شدن
کسب رتبه 3 رقمی با موندن پشت کنکور شدنیه؟
کسب رتبه 3 رقمی با موندن پشت کنکور شدنیه؟

 آیا کسب رتبه 3 رقمی با موندن پشت کنکور ممکنه؟ آیا آوردن رتبه زیر 1000 در شرایطی که بخوام مجددا کنکور بدم ممکنه؟ اگر این امکان وجود داره، چطور و با چه روش هایی می‌تونم به این هدف برسم و در رشته‌ها و دانشگاه های برتر قبول بشم؟

در ادامه جواب این سوالات رو خواهیم داد و بهتون می‌گیم که چطور می‌شه با موندن پشت کنکور رتبه برتر شد؛ پس با ما همراه باشید.

قبل از هر چیزی پیشنهاد می‌کنیم اول یه سر به محتوای پشت کنکور بمونم یا نه؟ بزنید. در اونجا به صورت مفصل به این سوال جواب دادیم که آیا موندن پشت کنکور انتخاب مناسبیه؟ همچنین اگر تصمیم گرفته باشید که دوباره برای کنکور درس بخونید، راه ها و روش هایی که شمارو به رتبه برتر شدن می‌رسونن رو بهتون آموزش دادیم.

 میشه پشت کنکور موند و رتبه 3 رقمی شد؟

بله! اما آیا واقعا این بله قطعیه و می‌شه بر اساسش تصمیم بر این گرفت که پشت کنکور بمونیم و واقعا میشه رتبه‌ی زیر 1000 رو در سال جدیدی که کنکور می‌دیم کسب کنیم؟

ما با 2 دلیل بهتون نشون می‌دیم که این موضوع شدنیه؛

درست درس خوندن راه حل رتبه 3 رقمی برای پشت کنکوری ها

آیا اگر کمتر غذا بخوریم به مرور چربی های ما از بین می‌رن؟ اگر هر روز 10 تا بارفیکس بزنیم عضلات دستمون قوی می‌شن؟ قطعا بله!

همین موضوع دقیقا برای درست درس خوندن در سالی که پشت کنکور هستید هم صدق می‌کنه. یعنی اگر درست و اصولی درس بخونید بدون شک نتیجه هم چیزی هست که انتظارش رو دارید و حتی شاید بهتر از اون.

همچنین شما یک بار این مسیر رو پیش رفتید و با چم و خم های اون آشنایید. یعنی تا حد خیلی زیادی راه براتون مشخصه و فقط نیازه که بلد باشید درست درس بخونید و مرور کنید.

زمان بیشتر برگ برنده یه پشت کنکوریه

اگر شما دانش آموز سال دوازدهم باشید نیازه که هم برای کنکور درس بخونید، هم نهایی رو به نتیجه برسونید. هم در کلاس های مدرسه شرکت کنید و احتمالا ممکنه کلاس های تقویتی هم داشته باشید. یعنی باید زمان خودتون رو به چندین بخش تقسیم کنید.

اما کسب رتبه 3 رقمی با موندن پشت کنکور به مراتب راحت تره به این دلیل که با موندن پشت کنکور زمان خیلی بیشتری هم دارید. چون در این زمان نیازی به مدرسه رفتن نیست و امتحانات نهایی هم تموم شدن.

معرفی پشت کنکوری‌های موفق

برای اثبات دقیق تر این موضوع که با موندن پشت کنکور می‌شه رتبه 3 رقمی هم کسب کرد، در ادامه چند رتبه برتر رو بهتون معرفی می‌کنیم. این افراد با همین روند تونستن به نتیجه برسن و در دانشگاه های خوب رشته‌هایی که دوست داشتن رو بخونن.

یاسمن کاشانیان و کسب رتبه 575 در سال سوم

یاسمن کاشانیان که 2 سال پشت کنکور بود و نتیجه ای که مطلوبش بود رو کسب نکرد. در سال سوم تصمیم گرفت روش درس خوندن خودش رو اصلاح کنه. از همین طریق یاسمن تونست به رتبه 575 در کنکور تجربی 1399 برسه. ایشون در حال حاضر دانشجوی پزشکی دانشگاه همدانه.

البته فقط اصلاح مدل درس خوندن کافی نیست. مثلا یاسمن کاشانیان در سال آخری که پشت کنکور موند با موانع زیادی روبرو بود که دونه دونه به اونها غلبه کرد تا به نتیجه برسه.

مثلا یاسمن تحلیل آزمون اصولی رو خیلی جدی می‌گرفت، مدیریت زمان رو به خوبی و به مرور به دست گرفته بود، به صورت جدی استرس رو در خودش با هر روشی که تونست، مثل ورزش کردن، کنترل کرد. به همین ترتیب هم به نتیجه ای که می‌خواست رسید.

مبینا خدیور، پشت کنکوری که رتبه 204 شد

مبینا خدیور که در عکس بالا در کنار آرام عبدالملکی رتبه 48 کنکور 99 ایستاده، تونست با موندن پشت کنکور به رتبه 204 تجربی 1399 برسه و حالا هم در دانشگاه ایران پزشکی می‌خونه.

ایشون تونست در سال دومی که کنکور می‌ده به خوبی حواشی و چالش هایی که هر پشت کنکوری دچارشون هست رو در خودش از بین ببره. علاوه بر این هم ساعت مطالعه خودش رو به میزان خیلی خوبی بالا برده بود. حتی تفریحش رو هم داشت؛ به این شکل که جمعه ها بعد از آزمون قلمچی با خانواده به طبیعت می‌رفت و خوش می‌گذروند.

در کنار همه این موارد مبینا خدیور روش درس خوندن خیلی خوبی هم داشت. در سالی که پشت کنکور بود آموزش های زیادی رو بهش دادیم که یکی از اونها بالا بردن درصدش در دروسی بود که نقطه قوتش بودن. به حدی که تونست در درس شیمی در کنکور 99 که سوالات خیلی سختی هم داشت، درصد 75 رو بگیره و جزو 15 نفر اول کشور در این درس بشه!

پارسا خوشکاوندی، دانشجوی پزشکی همدان

پارسا خوشکاوندی، رتبه 196 کنکور 99 تجربی نه تنها در سالی که پشت کنکور بود اشتباهات سال قبل خودش رو حذف کرده بود. بلکه ساعت مطالعه خودش رو بالا برد، کنترل روانی و ذهنی خودش رو به دست گرفت و حتی عادت های قبلی خودش رو هم اصلاح کرد.

مثلا پارسا در سال اول کنکورش به خلاصه نویسی کردن اصلا توجه نمی‌کرد. اما در سال دوم کاملا اصول خلاصه نویسی کردن به سبک رتبه های برتر رو یاد گرفته بود و انجام می‌داد. همچنین تحلیل آزمون اصولی هم یکی دیگه از عادات جدید پارسا خوشکاوندی بود که برای کسب رتبه 3 رقمی با موندن پشت کنکور بهش کمک زیادی کرد.

حسین یاری، پشت کنکوری که وارد 2 رشته شد

حسین یاری، رتبه 917 و دانشجوی پزشکی هست. ایشون در سال اول کنکورش داروسازی همدان قبول شد اما بعد ورود به دانشگاه به دلیل علاقه خودش به پزشکی تصمیم گرفت دوباره کنکور بده.

حسین یاری 3 تا کار پایین رو در زمانی که پشت کنکور بود انجام داد و همین موضوع بهش کمک کرد که رتبه 3 رقمی رو کسب کنه؛

  1. درس فیزیک نقطه ضعف حسین بود به همین دلیل در سال اول برای خوندن اون وقت نمی‌ذاشت. اما در سال دوم بهش تاکید کردیم و آموزش دادیم که فیزیک رو درست بخونه. به همین ترتیب در دومین سال کنکورش فیزیک به نقطه قوت حسین یاری در کنکور تبدیل شد!
  2. ایشون در شیمی قوی بود و فکر می‌کرد نیازی نیست که خیلی برای خوندنش وقت بذاره که این هم اشتباه بود. اما در سال دوم این اشتباه رو جبران کرد و در این درس هم درصد خوبی رو کسب کرد.
  3. حسین یاری وقتی که پشت کنکوری شد تونست به خوبی مدیریت ذهنی و روانی خودش رو هم به دست گرفت و این موضوع به میزان خیلی خوبی بهش در رتبه برتر شدن کمک کرد.

در آخر باید برای جمع بندی بگیم که کسب رتبه 3 رقمی با موندن پشت کنکور کاملا ممکنه. برای رسیدن به این هدف اول از همه آموزش هایی که در زمینه موندن پشت کنکور بهتون دادیم رو فرا بگیرید. بعد محتوای روش خوندن تمام دروس رو با دقت بخونید و ازشون استفاده کنید. تمام این موارد رو با یک جستجوی ساده در سایت پیدا می‌کنید.