تقویت حافظه: استفاده از هر دو نیم کره ذهن

چطور از هر دو نیم کره مغزم استفاده کنم؟

ما برای کنکور باید کل مطالب تمامی درس های سه پایه رو به طور کامل بخونیم. و توی ذهنمون نگه داریم، تا بتونیم ازشون توی کنکور استفاده کنیم و‌نتیجه مثبت مورد نظرمون رو بگیریم. اما حفظ کردن و به یاد سپردن این همه مطالب واقعا کار سختیه!! چطوری میتونم تمامی مطالب رو یه نحوه ایده آل حفظ کنیم اون هم به صورتی که یادمون نره؟یا به طور کلی چطوری حافظه مون رو تقویت کنیم در ادامه با ما همراه باشید تا این موارد رو برای شما توضیح بدیم.

مطالب رو به راحتی تو ذهنت نگه دار: با استفاده از دو نیم کره مغزت
مطالب رو به راحتی تو ذهنت نگه دار: با استفاده از دو نیم کره مغزت

ساختار مغزت رو بشناس: حافظه ات رو برای کنکور افزایش بده

مغز ما بر اساس فیزیولوژیک، به دو نیم کره راست و چپ تقسیم میشه. که هر نیم کره مخصوص مسئول عملکرد یه سری عوامل ویژه است. مثلا نیم کره راست شامل حافظه کوتاه مدت و حوزه های خلاقیته و نیم کره چپ شامل حافظه ی بلند مدت و داده های دسته بندی شده است. برای نتیجه گیری درست اون هم به صورت ایده آل ما باید از هر دو نیم کره مغزمون به صورت کامل استفاده کنیم. تاثیر نیم کره چپ به خاطر وجود حافظه بلند مدت بر روی ما بیشتره چطوری ؟ این محتوا رو تماشا کن تا برات توضیح بدم.

چطوری حافظه ام رو برای کنکور افزایش بدم؟

همون طور که توی ویدیو بالا کیمیاگر اعظم براتون توضیح داد. درسته که ما برای گرفتن نتیجه ایده آل به کل مغزمون احتیاج داریم، اما تاثیر نیمکره چپ توی کنکور کمی بیشتره. چون مربوط به حافظه ی بلند مدته. ما برای اینکه مطالب رو از حافظه ی کوتاه مدت به بلند مدت تبدیل کنیم و بتونیم کامل مطالب و اطلاعات رو توی مغزمون نگه داریم باید از ارکان متخلفی مثل رنگ ، حرکت ، تصویر ، شکل و‌نمودار و حتی احساساتمون استفاده کنیم. و تا جایی که میتونیم از تمامی ارکان های حسی ( پنج حس اصلی ) استفاده کنیم.(حتی به صورت خیالی)

به همین دلیلیه که ما اصولا خاطرات احساسی و هیجانی رو دیرتر فراموش میکنیم. نکاتی که بالا مطرح کردیم به شما کمک میکنه تا مطالب رو به راحتی وارد حافظه بلند مدتمون کنید.

نتیجه گیری: در نهایت چیکار کنیم تا مطالب رو فراموش نکنیم

  1. فعال درس بخونید
  2. از شکل ها ‌‌نمودار های استفاده کنید
  3. از خلاصه نویسی و‌مرور‌اصولی استفاده کنید