مشکلات در سال کنکور: چطور حلشون کنم؟

چطور با مشکلاتمون توی سال کنکور کنار بیایم و رتبه برتر بشیم؟

نمیدونم چرا سال کنکور باید اینقدر مشکل بریزه سرم؟اصلا نگم که چطوری!از مشکلات تحصیلی تا خانوادگی، مسائل دوستانه تا مشکلات شخصی. اصلا این همه مشکلات در سال کنکور از کجا نشأت میگیره؟ چطوری میتونم این مشکلات رو حل کنم؟ چون واقعا توی سال کنکور باید تمرکزم رو روی درسم بذارم. نه مشکلاتم!راه حل از بین بردن این همه مشکل چیه؟
اگه میخواید مشکلات در سال کنکور رو حل کنید.در ادامه با ما همراه باشید.

چطور با مشکلات توی سال کنکورم کنار بیام؟
چطور با مشکلات توی سال کنکورم کنار بیام؟

این همه مشکلات در سال کنکور از کجا نشأت میگیره؟

قبل از اینکه جواب سوال شما رو بدم. باید این نکته رو بدونید که زندگی انسانی هیچ وقت بدون مشکل و چالش نبوده. از همون زمان که در شکم مادرمون متولد شدیم تا زمان تولد و… انسان ها از بدو تولد تا هنگام مرگشون با مشکلات رو به هستند. و هیچ زمانی وجود نداره که ما بتونیم ۱۰۰ درصد مشکلاتمون رو حل کنیم. ( همون طور که هیچ ماشینی در شرایطی که بازده ۱۰۰ درصد داشته باشه وجود نداره.) مشکلات در سال کنکور هم از این قضیه مستثنی نیست. و چون ما در سال کنکور مشغله فکری مضاعف بر مشغله های روتین داریم. این مسائل ممکنه که ما رو اذیت کنه. حالا چطور میتونم با مشکلات در سال کنکور مقابله کنیم؟
محتوا زیر رو تماشا کنید تا براتون توضیح بدم.

چطوری مشکلات رو حل کنیم؟

میخوام بهتون یه نکته ی کیمیاگرانه یاد بدم. اون هم اینه که ما با حل کردن ۲۰ درصد از مشکلاتمون میتونیم ۸۰ درصد باقی مونده رو هم حل کنیم.چطور؟ بر اساس اصل پارتو. توی این اصل گفته میشه که ۸۰ درصد مشکلات زندگی ما مربوط به اون ۲۰ درصد اول میشن. کامل متوجه نمیشد براتون مثال میزنیم.

ما اینجا دانش آموزی رو‌داریم که مشکلات در سال کنکور روی سرش آوار شدن. با پدر و مادرش رابطه ی خوبی نداره و دائم در حال جر و بحثه. در مدرسه عملکرد خوبی نداره. نمره هاش پایینه. و با دوستاش به مشکل برخورده. وقتی ما دقیق تر این دانش آموز رو بررسی میکنیم میبینم که این دانش آموز شب ها بیداره و فیلم تماشا میکنه! چون شب ها تا دیر وقت بیداره صبح ها دیر از خواب پامیشه! و سر این مسأله با خانواده اش به مشکل برخورده. چون با پدر و مادرش رابطه ی خوبی نداره از تمرکز و آرامش بهره مند نیست. پس نمیتونه عملکرد درسی خوبی داشته باشه. و در نهایت چون عملکرد درسی خوبی نداره مجبوره تایم های تفریح نرمالش هم درس بخونه. پس نمیتونه برای دوستاش وقت بذاره پس رابطه ی ایده آلی با دوستاش نداره. و همه ی این ها مشکلات سال کنکور است.

این دانش آموز تنها با حل کردن مشکل دیر خوابیدن میتونه گام به گام باقی مشکلاتش رو حل کنه. بر اساس اصل پارتو.

شما هم برای حل مشکلات در سال کنکور دنبال پیدا کردن اون ۲۰ درصد مشکل پایه ای باشید. تا بتونید مشکلاتتون رو در سال کنکور حل کنید.