با سوالات سخت کنکور چکار کنیم؟ + راهکار رتبه های برتر

آیا باید به تمام سوالات سخت کنکور جواب بدیم؟ تجربه رتبه های برتر چطوریه؟
با سوالات سخت کنکور چکار کنیم؟
رد کردن سوالات سخت کنکور

خیلی از بچه ها از ما می‌پرسن که با سوالات سخت کنکور چیکار کنیم؟ وقتی در جلسه آزمون نشستیم و بخشی یا اکثر سوالات سخت هستن بهترین استراتژی در این شرایط چیه؟

آیا از اون سوالات رد بشیم؟ یا تلاشمون رو بکنیم که حلشون کنیم؟ آیا ارزش داره که زمانمون رو برای جواب دادن به تست های سخت کنکور و آزمون ها بزاریم؟

پادکست صوتی: با سوالات سخت توی کنکور چکار کنیم؟ راهکار رتبه های برتر چیست؟

سوالات سخت کنکور و آزمون رو جواب ندید

شاید رها کردن و جواب ندادن به بعضی تست های کنکور و آزمون ها برای کسایی که می‌خوان رتبه برتر بشن کمی افت داشته باشه. اما یادتون نره که

یک فرمانده خفن جنگی شجاعانه حمله می‌کنه، اما در صورت نیاز به وقتش هم عقل نشینی رو ترجیح می‌ده.
همیشه جواب دادن به تمام تست ها، حتی با وجود سخت بودن سوالات، شمارو به نتیجه دلخواهتون نمی‌رسونه و اتفاقا کار نادرستی هم هست.

با جواب دادن به سوالات سخت کنکور وقتتون رو تلف نکنید

در سال 1398 در اولین آزمون جامع سنجش که برای بچه های دوازدهم برگزار شد، سطح سوالات ریاضی رشته تجربی بشدت بالا بود و تست ها خیلی خیلی سخت بودن.

بعد از اون آزمون یک دانش آموز با ما تماس رفت و گفت که ریاضی رو 67% زده و در کل کشور نفر اول در درس ریاضی شده!
در حالی که بهترین و تاپ ترین دانش آموزهای ما در ریاضی اون آزمون 45 الی 45% زده بودن.

وقتی ازش درباره درصدش در دروس دیگه پرسیدیم گفت که مثلا در درس شیمی کقت کم آورده و فقط 4 سوال رو جواب داده! ما همونجا هم بهش گفتیم که کارش حماقت محض بوده و درصد بالای ریاضیش هم واقعا ارزش زیادی نداره.

چون برای جواب دادن به تمام سوالات درس ریاضی از دروس دیگه‌ش زده بود. در حالی که این کار کاملا اشتباهه.

بجای یک تست سخت چند تست آسون حل کنید

اگر درسی تست های سخت داره این سختی برای همه تقریبا یکسانه. پس احتمالا اکثر داوطلب ها از سوالات سخت کنکور رد می‌شن و همون زمان رو برای زدن تست های بیشتری که آسون تر هم هستن می‌زارن.

پس بهتره شما از همون مدت زمانی که لازمه تا برای حل یک تست سخت بزارید، برای حل کردن 2، 3 یا حتی چند تست آسون دیگه استفاده کنید.

بدون هیچ پیش فرضی در آزمون و کنکور شرکت کنید

اگر از قبل با خودتون بگید که حتما باید در یک درس خاص مثلا به 90% برسم و یهو سوالات سخت باشن شما به دلیل اون پیش فرض ذهنی مدام تلاش می‌کنید که به اکثر تست ها حتی اگر هم غلط باشن جواب بدید. همین کار باعث می‌شه از دروسی با سوالات خیلی آسون تر غافل بشید و در آخر هم به نتیجه مدنظرتون نرسید.

گول سوالات سخت کنکور رو نخورید

دقیقا در آزمون جامع سنجش سال 98 رشته تجربی، حدودا 10 سوال اول از 35 سوال سخت بودن‌، 10 الی 15 سوال پایانی هم بشدت سخت بودن ولی باقی سوالات ریاضی اون آزمون واقعا ساده طرح شده بودن.

با همین روند خیلی از داوطلب ها وقتی سوالات ابتدایی رو می‌بینن و می‌فهمن که سخت هستن کلا نا امید می‌شن. دقیقا همینجاست که رتبه برتر ها مشخص می‌شن.

رتبه های برتر در مواجه با سوالات سخت کنکور، دقیقا طبق چیزی که در هنر آزمون دادن گل نمی‌خورن و خودشون رو نمی‌بازن. یعنی تا آخرین تست پیش می‌رن، اما با این حال وقتشون رو هم برای سوالات سخت هدر نمی‌دن.

در عوض با جواب دادن به تست های راحت تر خودشون رو به نتیجه دلخواهشون می‌رسونن.