حذف دروس:میشه درسی رو برای کنکور حذف کرد؟

آیا میتونیم درسی رو توی کنکور حذف کنیم و نخونیم؟ اگه یه درس رو برای کنکور نخونیم چی میشه؟

بعضی از درس ها طوری هستن که به هیچ وجه نمیشه فهمیدشون! یعنی شما هر چقدر هم که تلاش کنی، هر چقدر هم که براشون زمان بذاری؛ باز هم نمیفهمیشون. اصلا این درس ها به وجود اومدن برای نفهمیدن. پس بهتر نیست از تکنیک حذف دروس برای این درس ها استفاده کنیم که زمان بیشتری برای باقی قسمت ها داشته باشیم؟ این راه حل مناسبی نیست؟ برای اینکه جواب این سوالات رو بدونید در ادامه با ما همراه باشید.

چرا نباید درسی رو از الان حذف کنیم؟
چرا نباید درسی رو از الان حذف کنیم؟

حذف دروس راهی عقلانی یا غیر مناسب؟

خیلی مستقیم و چکشی بدون هیچ مقدمه ای می خوام جواب این سوال رو بهتون بدم که آیا حذف دروس کار مناسبی برای ماست یا نه؟ قطعاً حذف دروس کاریه که میتونه درصد ما رو پایین بیاره و ما رو از مسیر موفقیت دور کنه. حالا میپرسید چرا؟ به واسطه اینکه سوالات کنکور هرچه جلوتر میریم بیشتر به سمت ترکیبی شدن پیش میرن، یعنی ما با حذف یک قسمت، تنها سوالات اون قسمت رو حذف نمی کنیم بلکه به قسمت اعظمی از سوالات مثلاً در درس شیمی نمی تونیم پاسخ بدیم. حتی بعضی مواقع ممکنه اون قسمتی که ما حذف کردیم جزء آسون ترین سوالات توی کنکور باشه. پس بهترین کار مطالعه اون دروسه. برای اینکه دقیق تر متوجه منظورم بشید محتوای زیر رو تماشا کنید:

اگه ویدیوهای توی سایت رو نمیبینین؛ لطفا وی پی ان تون رو خاموش کنین و مجددا صفحه رو Refresh کنین تا بدون دردسر هزاران ساعت فیلم مشاوره کنکور رو اینجا ببینین!ممنونیم! 🙂

به جای حذف دروس چه کاری را میتوانیم انجام دهیم؟

بالا برای شما توضیح دادیم حذف کردن دروس کار منطقی و عقلانی نیست. پس جای حذف دروس چه کار می‌تونیم انجام بدیم؟ با توجه به اینکه این درس برای ما سخت و مشقت باره که ما میخواستیم تن به حذف این درس بدیم اول باید نحوه خواندن این درس رو به خوبی یاد بگیریم. بعد از اون با کمک کتاب های کمک آموزشی این مسئله رو حل کنیم. و در نهایت اگر این موارد جواب نداد با کمک کلاس و یا کلاس های حل مشکل و یا کلاس های حل تست با رتبه برترها مشکل خودمون رو حل کنیم و تبدیل به رتبه برترکیمیاگرخونه بشیم.