توی کنکور قهرمان درونت رو پیدا کن

آیا من میتونم کنکور قبول بشم؟ ویژگی کسایی که توی کنکور قبول شدن چیه؟

اصلا کنکور مگه نکته ی مثبت هم داره ؟ به جز استرس و حال بد و افسردگی چه فایده ای به حالمون داره. کنکور فقط یه سده که قراره به ما استرس بده و حالمون رو بد کنه .

درسته ما هم تا حدودی حرف های شما رو قبول داریم ولی در کنار این همه نکته ی منفی کنکور نکته ی مثبت هم داره! چه نکاتی؟ اولین نکته پیدا کردن قهرمان درون ماست. بیاید پایین تر تا براتون توضیح بدیم.

توی کنکور قهرمان درونت رو پیدا کن!
توی کنکور قهرمان درونت رو پیدا کن!

قهرمان درونت رو با کنکور پیدا کن

ما در اسطوره شناسی یه بحث داریم به اسم: ارکی تایپ(archetype) یا کهن الگو ها که توسط یونگ روانشناس معروف مطرح شده یکی از این کهن الگو ها سفر قهرمانه که قهرمان در طی این مسیر و سفر خودشو رو پیدا میکنه و به موفقیت میرسه با چالش هایی که در طول این مسیر به اون ها برخورد میکنه با سختی ها و… تبدیل به قهرمان میشه کنکور هم میتونه یکی از این سفر ها برای پیدا کردن قهرمان درون باشه چطوری ؟ این ویدیو رو‌ تماشا کنید تا براتون‌ توضیح‌ بدیم:

پیدا کردن قهرمان درون، پیدا کردن شخصیت سالم تر

توی خیلی از انیمیشن و‌ فیلم ها از جمله: شرک، مولان و‌ پاندای کنگ فوکار میبینیم که شخصیت های اصلی با یه سفر مشخص قهرمان درون خودشون رو پیدا کردند و تبدیل به قهرمان خودشون شدند مثلا مولان با به جنگ رفتن تبدیل به قهرمان خودش شد و تنها زنی بود که نشان محافظ پادشاه رو دریافت کرد. در طی مسیر کنکور هم خیلی ها تونستند قهرمان درون خودشون رو پیدا کنند. مریم توتونچیان رتبه ۵۳۴ کنکور99 هم یکی از این افراد بود که در طی این مسیر موفق شد هدف و‌ قهرمان درون خودش رو‌پیدا کنه و شخصیت قوی تری از خودش بسازه. چرا؟ چون کنکور هم‌ یکی از چالش های زندگی‌ ماست و هر چالش ما رو قوی تر میکنه 🙂