چرا ترازم خوب نمیشه؟ + راهکارهایی برای افزایش تراز در آزمونها

تراز کم قلمچی: راز رتبه 40 کنکور برای افزایش تراز
چرا ترازم خوب نمیشه؟ + راهکارهایی برای افزایش تراز در آزمونها

چرا ترازم خوب نمیشه؟ با تراز پایین هم ممکنه بتونم رتبه خوبی رو در کنکور بگیرم؟ چطور می‌شه تراز پایین رو بالا برد؟ آیا این کار ممکنه؟
اینها همگی سوالات بچه هایی هستن که در آزمون های آزمایشی از جمله قلمچی، گزینه دو و… تراز خوبی رو کسب نمی‌کنن. اگر شما هم جزو این دسته هستید با ما همراه باشید تا ببینیم این مشکل رو چطور باید حل کرد.

اگه ترازم توی آزمون خوب نشه میتونم رتبه برتر بشم؟

چه ترازی در سال کنکورر خوبه؟

نکته اینجاست که تراز خوب اصلا وجود نداره.

خیلی اوقات پیش میاد که مثلا در سایت قلمچی اعلام می‌کنن که حداقل تراز مورد نیاز برای قبولی داروسازی 6200 هست. این یعنی یک داوطلب با تراز 5800 نمی‌تونه در کنکور سراسری داروسازی قول بشه؟ قطعا می‌تونه.

این که شما می‌گید چرا ترازم خوب نمیشه؟ باید اول به این سوال جواب بدید که تراز خوب دقیقا چیه؟ در یک سال از کنکور یا توجه به سطح سوالات و سطح علمی داوطلب ها، تراز خوب 9000 هست، در یک سال 10000 و در سال بعدی شاید حتی 8000!

پس با توجه به یک سری داده کلی نمی‌شه گفت که تراز شما بد یا حتی خوبه!

آیا با تراز پایین هم می‌شه رتبه خوب گرفت؟

قطعا بله. خیلی از ما فکر می‌کنیم که فقط با تراز های بالا می‌شه در رشته های خوبی قبول شد. چون اطلاعاتی که از قبولی های هر رشته داریم فقط رتبه های شاخص هستن. اما خیلی اوقات برخی داوطلب ها با تراز های پایین تری هم به نتیجه ای که مدنظر ما هست می‌رسن.

دقیقا مثل مژده رتبه 47000 تجربی سال 94 و رتبه 39 سال 95 که با بیشتر کردن تلاشش و همچنین درست کردن روش درس خوندن خودش تونست به نتیجه مدنظرش برسه.

رتبه برتر شدن حتی با تراز پایین (مثل رتبه 40 کنکور تجربی)

علی رستمی رتبه 40 کنکور تجربی درصدها و تراز هایی رو در آزمون های آزمایشی خودش کسب می‌کرد که با توجه به اونها سایت قلمچی تخمین زده بود که رتبه 3300 رو در کنکور سراسری کسب می‌کنه. اما علی تونست به رتبه 40 تجربی برسه!
پس قطعا شما هم می‌تونید به همچین نتایجی برسید و خیلی خودتون رو درگیر این نکنید که چرا ترازم خوب نمیشه.

علی رستمی رتبه 40 کنکور تجربی و دانشجوی پزشکی شهید بهشتی در کنار محمدحسین جدیدی نژاد
علی رستمی رتبه 40 کنکور تجربی و دانشجوی پزشکی شهید بهشتی در کنار محمدحسین جدیدی نژاد

در عوض با دقت و برنامه درس بخونید و تمام تمرکزتون رو روی این موضوع بزارید که به هدفتون برسید. اگر هنوز هم سوالی در این باره دارید حتما اون رو توی کامنت ها بنویسید تا در اسرع وقت بهتون جواب بدیم.

سخنرانی علی رستمی رتبه 40 کنکور تجربی و دانشجوی پزشکی بهشتی در جمع بنیاد ملی نخبگان
سخنرانی علی رستمی رتبه 40 کنکور تجربی و دانشجوی پزشکی بهشتی در جمع بنیاد ملی نخبگان