رویای موفقیت در کنکور + ضرورت داشتن رویا در سال کنکور

آیا میتونم توی کنکور رتبه برتر بشم؟
رویای موفقیت در کنکور + ضرورت داشتن رویا در سال کنکور
رویای موفقیت در کنکور + ضرورت داشتن رویا در سال کنکور

رویای موفقیت در کنکور چیزیه که خیلی از داوطلب ها در ذهن دارن. اما از طرفی بعضی از بچه ها حتی خودشون رو از رویابافی هم محروم می‌کنن و با خودشون می‌گن که هدف من زیادی بزرگه پس چرا باید بیخودی فقط بهش فکر کنم؟ در حالی که داشتن همچین طرز فکری به کل غلطه.

در ادامه بهتون می‌‌گیم که رویا داشتن در سال کنکور چقدر مهم و ضروریه.

چرا داشتن رویا در سال کنکور ضروریه؟

داشتن رویای موفقیت در کنکور شما رو از بقیه خیلی جلوتر می‌اندازه. چون بهتون انگیزه می‌ده و همین انگیزه باعث می‌شه که کمتر خسته بشید و حتی با وجود خستگی بازهم برای هدف خودتون تلاش کنید.

همچنین وقتی شما مدام درباره چیزی رویابافی کنید بدون شک به اون چیز علاقه هم پیدا می‌کنید. همین علاقه باعث می‌شه از انجام اون کار و وقت گذاشتن براش لذت ببرید. در سال کنکور هم داشتن رویا به این دلیل ضروریه که بهتون کمک می‌کنه از درس خوندن کمتر از بقیه خسته بشید و دوست داشته باشید که برای رسیدن به هدفتون حتی با وجود خستگی باز هم تلاش کنید.

ضرورت داشتن رویا برای هر کنکوری

درست در زمانی که نژاد پرستی در آمریکا توی اوج خودش قرار داشت، دکتر مارتین لوتر کینگ، با وجود دیدگاه غیرممکن و 100 ها سال تلاش ناموفقی که در جهت ایجاد برابری حقوق سفیدپوست ها و رنگین پوست ها وجود داشت، تصمیم گرفت که در این مسیر گام برداره.

اما چنین عزم قوی و محکمی چطور به وجود میاد؟ فقط با داشتن رویا! رویایی که به این شخص انگیزه ای برای ایجاد تغییر داد.

یعنی اگر شما هم می‌خواید که در کنکور نتیجه بگیرید اتفاقا بجای دوری از رویاهاتون باید زمانی رو هم برای رویابافی های مرتبط به هدفتون اختصاص بدید.

همچنین یادتون باشه که به قول دکتر مارتین لوتر کینگ:

اگر با ایمان داشتن به کار و هدفی که دارید تلاش کنید، رنج و مشقتی که در این مسیر وجود داره، به رستگاری تبدیل می‌شه.

شما هم باید تلاش کنید که حتی با وجود شکست های پی در پی در آزمون های آزمایشی یا حتی نتیجه نگرفتن در کنکور، جا نزنید. همچنین هربار قوی از دفعه قبل به تلاش کردن ادامه بدید؛ تا در آخر به هدفی که رویاش رو داشتید برسید.

چطور به رویای موفقیت در کنکور نزدیک بشم؟

درست مثل تمامی رتبه برترهای کیمیاگرخونه شما هم می‌تونید توی کنکور با تلاش و داشتن هدف موفق بشید. اما با انجام دادن یک سری کارهای خاص اون هم به روشی درست و‌اصولی:

پس یادتون باشه شما هم میتونید رویای موفقیت در کنکور رو توی سرتون داشته باشید. اما توی این مسیر نباید از شکست بترسید و ‌‌ناامید بشید بلکه مستمر و اصولی تلاش کنید.