برنامه درسی خودت رو عملی کن

از کنکور میترسم و حوصله درس خواندن ندارم

من طبق اصول هدف گذاری یه هدف درست و اصولی برای خودم انتخاب کردم. و برای رسیدن به هدفم یه برنامه درست هم چیدم.اما نمیتونم باز هم برنامه ای که برای خودم ریختم رو عملی کنم. حتی با وجود اینکه تنبلی نمیکنم. و‌حتی انگیزه ی کافی هم دارم. باز هم برنامم عملی نمیشه .

اگه این مورد ذهن شما رو درگیر کرده. پس با ما همراه باشید.

چرا نمیتونم برنامه درسیم رو عملی کنم؟
چرا نمیتونم برنامه درسیم رو عملی کنم؟

چرا نمیتونم طبق برنامه درسی که ریختم پیش برم؟

خیلی از مواقع مشکل ما اینه که یه برنامه خیلی شیک و‌ خوشگل برای خودمون میریزم. و با کلی سختی شروع به درس خوندن میکنیم. در کنار مارکر و ماگ جینگیل پینگیل رنگی و ….. اما در نهایت باز هم نمیتونیم درس بخونیم! تنبلی نمیکنیما!! ولی انگار اصلا نمیشه شاید انگیزه ندارم که درس بخونم. درس خوندن باید تو گروه خونی آدم باشه دیگه. خوب اگه اینطوری نیست باید چیکار کنم ؟

ویدیو زیر رو تماشا کن تا برات توضیح بدم.

برنامه درسی با کمک مسئولیت پذیری تنها راه موفقیت

این بحث رو با یه سوال شروع میکنم. اگه از شما بپرسیم که آیا برای خوردن یه داروی تلخ انگیزه دارید؟ و یا از خوردن داروی تلخ لذت میبرید؟ جواب شما چیه؟ احتمالا جواب شما خیر هستش. و در ادامه توضیح میدید که: تنها به خاطر مزیتی که این دارو برای من داره و مسئولیتی که من در قبال بدنم دارم این دارو رو میخورم.

در مورد برنامه ریزی درسی هم داستان همینه.قرار نیست در حین درس خوندن انگیزه داشته باشیم و یا حتی لذت ببریم. قرار نیست با وجود انگیزه درس بخونیم. و با نبود انگیزه درس رو ول کنیم. بلکه باید درس خوندن و‌ برنامه ریزی درسی رو‌مبنی بر مسئولیت پذیری پایه ریزی کنیم. تا بتونیم برنامه درسیمون رو عملی کنیم. در نهایت یادت باشه با داشتن مسئولیت پذیری میتونیم برنامه درسیمون رو عملی کنیم.

نکته نهایی: عملی کردن برنامه درسی

به رعایت گام های زیر برنامه ریزی درسیتو عملی کن.

  1. هدف گذاری درست ‌و اصولی داشته باش.
  2. یه برنامه ریزی علمی، بر مبنای واقعیت برای خودت بچین. ( قرار نیست ما یهو از صفر به صد تبدیل بشیم، و یا در موقعیت مسافرت گونه ۱۲ ساعت درس بخونیم. بلکه باید گام به گام و‌مطابق با شرایط برای خودمون برنامه مناسب بچینیم)
  3. تنبلی رو کنار بذار.
  4. گول بازی مغزت رو نخور
  5. با مسئولیت پذیری نه انگیزه مسیر پیشرو رو طی کن.