موفقیت با وجود نقاط ضعف + راز موفقیت کلوئه کیم

موفقیت با وجود نقاط ضعف + راز موفقیت کلوئه کیم
موفقیت با وجود نقاط ضعف + راز موفقیت کلوئه کیم

موفقیت با وجود نقاط ضعف چطور اتفاق میوفته؟ چطور با وجود موانع ذهنی و فکر و خیالاتی که داریم باز هم مصمم باشیم و به مسیرمون در جهت موفقیت ادامه بدیم؟ راز موفقیت کلوئه کیم 18 ساله، جوون ترین اسنوبرد جهان چی بوده؟ و چطور میشه از این شخص برای موفق شدن الگو گرفت؟

در ادامه با ما همراه باشید که قراره در این زمینه نکاتی رو بهتون که بدون شک با دونستن و رعایت کردن اونها می‌تونید خیلی بهتر از قبل در مسیر موفقیت در سال کنکور پیش برید.

کلوئه کیم نماد موفقیت با وجود نقاط ضعف کی بود ؟

این شخص یعنی کلوئه کیم قهرمان اسنو برد آمریکاییه که تا الان چندین مقام و‌ مدال جهانی رو دریافت کرده. کلوئه کیم در سال 2018 در مسابقات جهانی اسنوبرد شرکت کرد. کلوئه اون زمان فقط 18 سال سن داشت! البته قبل از این مسابقه هم این شخص 8 بار برنده مدال طلای مسابقات جهانی مختلف شده بوده.

در روز مسابقه کلوئه وقتی در راند اول شرکت کرد در ناحیه مچ پا آسیب دید که این مورد به خودی خود برای یک شرکت کننده اسنوبرد نقطه ضعف خیلی بزرگی به حساب میاد. در راند دوم این مشکل شدیدتر می‌شه به حدی که پزشک بهش می‌گه حتما بعد از مسابقه باید مچ پاش رو عمل کنه!

بعد از این 2 راند شاید اگر هر کسی جای کلوئه کیم بود دیگه کنار می‌کشید. اما این شخص با وجود مشکلی که گفتیم و با قدرت در راند نهایی شرکت کرد. در آخر هم نایب قهرمان جهان شد!

اما سوال اینجاست: چطور یک شخص می‌تونه به چنین جایگاهی برسه که حتی با وجود مشکلش باز هم بخواد ادامه بده؟ چطور می‌شه مثل کلوئه به موفقیت با وجود نقاط ضعف دست پیدا کرد؟

با نقاط ضعفمون چیکار کنیم؟

برای این که بتونید طعم موفقیت رو حتی در زمانی که نقاط ضعف و مشکلات بزرگی دارید بچشید باید چند نکته مهم رو همیشه یادتون باشه و بهشون عمل کنید:

در مسیر موفقیت مظلوم نمایی ممنوع

اگر در سال کنکور با هر مشکلی روبرو شدیم قرار نیست بهونه بتراشیم و برای شکست ها یا نتیجه نگرفتن هامون مظلوم نمایی کنیم. مثلا گفتن این که “وای من درس نخوندم چون درگیر فلان مشکل بودم”، “به این خاطر که کلاس کنکور نمی‌رفتم رتبه‌ی کنکورم بهمان شد”، “معلمم خوب نبود”، “باهام لج بود”، “مریض شدم و آزمون رو خراب کردم”، “شیمی رو بد زدم” و … .

در عوض برای این که به نتیجه دلخواهتون برسید باید دقیقا مثل یک قهرمان سراغ مشکلاتتون برید و حلشون کنید. دقیقا مثل کلوئه کیم که بدون بهونه تراشی و به کیمیاگرانه ترین شکل ممکن مشکلش رو حل کرد و تا لحظه اعلام نتایج اجازه نداد که آسیب مچ پاش مانع پیشرفتش بشه.

بدون توجه نتیجه بجنگید و تلاش کنید

لازمه موفقیت با وجود نقاط ضعف اینه که بدون توجه به نتیجه‌ای که ممکنه کسب کنید پیش برید و شجاعانه بجنگید. بعد مسابقه خبرنگاراز کلوئه پرسید:

-“فکر نمیکردی این آسیب مچ پا باعث بشه نفر آخر بشی؟ و این نتیجه برای تو که قهرمان جهان هستی ننگ‌آور باشه؟”

جواب کلوئه واقعا جالب و قابل تامل بود. کلوئه گفت:

+ “من واقعا فارغ از نتیجه مسابقه دادم!”

این کار واقعا خفنه که بتونید بدون فکر به نتیجه تمام تلاشتون رو بکنبد. نه این که دائم فکر کنید “یعنی من کنکور قبول می‌شم؟”، “اگه خوندم ‌‌نشد چی؟”

یادتون باشه اگر در سال کنکور به موارد منفی فکر کنید ضمیر ناخودآگاه‌تون هم کمتر تلاش می‌کنه چون فکر میکنه حتما قبول نمی‌شید! اما اگر فارغ از نتیجه تلاش کنید حداقل سعی کردید بهترین خودتون باشید و این ارزشمند.

اهمیت حضور خانواده در موفقیت سال کنکور

اهمیت حضور خانواده در موفقیت فرزندشون رو با یک مثال توضیح می‌دیم. پدر کلوئه کیم 4 ماه قبل از روز مسابقه کار خودش رو رها کرده بود و همراه دخترش در کمپ های برگزاری مسابقات در شهرهای مختلف جابجا می‌شد.

حتی در تصویری که قبل از مسابقه از کلوئه و‌پدرش ثبت شده هم ( که توی ویدیو بالا تماشاش کردید) اینطور نشون می‌ده که انگار پدر کلوئه به دخترش میگه:” بابا تو حتما موفق میشی، آسیب مچ پا که چیزی نیست!” شاید بتونیم بگیم چیزی که باعث می‌شه کلوئه کیم بتونه انقدر موفق باشه همینه.
اینجاست که تاثیر حمایت خانواده ها کاملا مشخص می‌شه. اینجا صحبتمون با پدرو مادرهاست!! شما باید فرزندانتون رو تا لحظه آخر به بهترین شکل ممکن حمایت کنید و به اون ها باور داشته باشید. به فرزندانتون اعتماد به نفس بدید نه اینکه خودتون تبدیل به یکی از ارکان فشار روانی بشید!! یادتون نره که این کار یکی از رازهای تبدیل شدن به پدر و‌ مادر یه رتبه برتره.