چطور با انگیزه بمونیم؟ + راز انگیزه داشتن رتبه های برتر در سال کنکور

چطور با انگیزه بمونیم؟ + راز انگیزه داشتن رتبه های برتر در سال کنکور

این سوال که چطور با انگیزه بمونیم سوال پر تکرار خیلی از بچه های پشت کنکوریه. انگیزه می‌تونه به شما برای نتایج خیلی بهتر در کنکور کمک کنه.

اما چطور می‌شه با انگیزه موند؟ چه عواملی باعث ایجاد انگیزه در ما می‌شن؟ رتبه های برتر کنکور چطور انگیزه رو در خوشون تقویت و حفظ می‌کنن؟

چطور در سال کنکور به خودمون انگیزه بدیم؟

همونطور که ماشین به بنزین نیاز داره، شما هم به عنوان یک کنکوری نیازمند انگیزه هستید. اما اگر دنبال مواردی که به شما انگیزه میدن نرید و مداوم به اخبار و وقایع منفی توجه کنید، تمام انرژی لازم خودتون برای درس خوندن رو از بین میبرید!

برای همین موضوع باید سعی کنید خیلی اوقات انگیزه رو برای خودتون ایجاد کنید. با این کار شما قطعا با حال بهتری درس می‌خونید، تست می‌زنید، آزمون می‌دید و نتیجه می‌گیرید‌. حالا سوال پیش میاد که چطور با انگیزه بمونیم؟

مثلا متینا نیک رخ رتبه رتبه 247 تجربی سال 98 از یک پادکست انگیزشی که در کیمیاگرخونه قرار داده بودیم بخشی هایی رو برش زد و از اون به عنوان آلارم گوشیش استفاده کرد. شاید در نگاه اول این یک کار ساده و بدون معنی خاصی به نظر بیاد. ولی در واقع متینا از همین کار برای ایجاد کردن انگیزه برای خودش وقت هایی که قرار بود صبح ها با اون صدا از خواب بیدار بشه استفاده کرد!

لازم نیست برای انگیزه کارهای بزرگ و خاصی انجام بدید. انجام هر کاری کوچیکی که به شما حس خوب و مثبت میده، مثل گوش دادن به یه پادکست انگیزشی خوب، یه موسیقی خوب و انرژی بخش و … میتونه توی ایجاد حال خوب برای شما در سال کنکور بسیار کمک کنه.

چطور با پادکست و فیلم های انگیزشی در سال کنکور با انگیزه بمونم؟

چطور با انگیزه بمونیم اون هم با استفاده از فیلم و پادکست؟ اگر بخوایم با اشاره به یک رتبه برتر دیگه این مورد رو توضیح بدیم، می‌تونیم به ملیکا کزازی رتبه 760 تجربی سال 98.

ملیکا به عنوان یک رتبه برتر کنکور، این عادت رو در خودش ایجاد کرده بود که هر روز صبح در حین صبحونه پو هر ظهر در حین ناهار یک پادکست انگیزشی پخش می‌کرد. همچنین صب ها قبل از خواب فیلم و ویدیوهای انگیزشی و حال خوب کن می‌دید. با همین روش حال خودش رو خوب می‌کرد‌.

پس شما هم از قدرت انگیزه در سال کنکور غافل نشید و حتما سعی کنید برای بهتر شدن حال خودتون حتی اگر شده کارهای خیلی کوچیکی رو انجام بدید. همچنین در همه شرایط دنبال جواب این سوال باشید که چطور با انگیزه بمونیم؟

با انگیزگی به سبک رتبه 270 رشته تجربی

توی یه گفتگوی صمیمانه با مبینا خدیور عزیز که رتبه 270 کنکور تجربی سال 99 هست،ازش پرسیدیم اگر توی مسیر کنکور احساس ناامیدی و بی انگیزگی میکرد، چطور باهاش مقابله میکرد. این ویدیوی ارزشمند رو اصلا از دست ندید: