اگر کنکور امسال سخت باشه چیکار کنم؟ ممکنه نتونم به سوالات جواب بدم؟

اگه کنکور سخت شد چکار کنیم؟ راهکار مقابه با سوالات سخت کنکور

خیلی از بچه ها از این موضوع می‌ترسن که مبادا کنکور امسال سخت باشه و هرچقدر هم که درس خونده باشن نتونن به سوالات جواب بدن.
اما آیا اصلا این احتمال وجود داره که کنکور سخت تر بشه؟ اگر سوالات سخت بود چطور بهشون جواب بدیم؟

سختی و آسونی سوالات کنکور تاثیری روی قبولی شما نداره!

شاید عجیب باشه ولی این سوال نه اگر کنکور امسال سخت باشه باید چیکار کنم عملا بی معنیه. به این دلیل که سخت شدن کنکور و بالا رفتن سطح سوالاتش هیچ تاثیری روی قبولی شما نداره. در واقع بهتره بگیم اصلا مهم نیست که شما در هر درسی چه درصدی رو کسب می‌کنید، بلکه تراز شما در کنکوره که دارای اهمیت و تعیین کننده هست.

چون هر سال که کنکور برگزار می‌شه هم سطح داوطلب ها و هم سطح سوالات متفاوته و تراز شماست که تعیین می‌کنه به نسبت سایر رقبا تونستید چقدر بهتر عمل کنید که این نسبت با عنوان “تراز” شناخته می‌شد.

اگر کنکور امسال سخت باشه چی؟

مطمئنا اگر کنکور آسون باشه هرکسی که به درستی درس خونده باشه می‌تونه نتیجه خوبی بگیره. اما اگر کنکور امسال سخت باشه قطعا برای همه سخته! چه برای شما و چه برای داوطلب های دیگه.

یعنی حتی کسی که زیاد خونده باشه هم درصد کمتری رو به نسبت حالت عادی می‌زنه. دقیقا مثل کیمیا کرمی رتبه 351 که در حالت عادی شیمی رو در آزمونها 100 می‌زد اما در کنکور  سال 99 این درس رو 74.8% زد.

اما با همین درصد هم سومین رتبه بالا رو در درس شیمی کسب کرد و همین موضوع تراز خیلی خوبی رو بهش داد. دلیل اون هم سخت بودن سطح سوالات شیمی اون سال در کنکور بود. توی ویدیو زیر میتونید نظز کیمیا کرمی راجع به درس شیمی کنکور 99 رو ببینید:

سخت بودن کنکور؛ یک موهبت برای بچه درس خون ها

این که اگر امسال کنکور سخت باشه برای کسی که واقعا درس می‌خونه یک نعمته. به این دلیل که کسی که درس نخونده باشه وقتی کنکور سخت، نمی‌تونه به سوالات جواب بده.

حتی اگر کنکور ساده باشه باز هم افرادی که درس خونده باشن راحت تر می‌تونن به سوالات جواب بدن و باز هم شرایط برای کسی که به درستی درس نخونده باشه فرقی نمی‌کنه.

پس بهتره خودتون رو در گیر این افکار حاشیه ای نکنید و در عوض حسابی درس بخونید تا بتونید تراز های خوبی رو در کنکور کسب کنید.

رفقا اگه بازم سوالی داری میتونید توی کامنت های پایین بپرسید و ما به سرعت بهتون جواب می‌دیم! 🙂