کنکور المپیادی ها: چگونه برای کنکور درس بخوانیم؟

دانش آموزان المپیادی میتونن توی یک سال رتبه برتر کنکور بشن؟ المپیادی های موفق در کنکور

شما به عنوان دانش آموز المپیادی که تازه از مرحله اول المپیاد گذشته ممکنه خوشحال و یا ناراحت باشید. یا حس موفقیت و پیروزی یا حس شکست رو داشته باشید. اما در کنار همه اینها احتمالاً سوالاتی که ذهن شما رو درگیر کرده اینکه به عنوان یک دانش آموز کنکور المپیادی باید چطوری برای کنکور درس بخونیم؟ اصلاً پروسه کنکور المپیادی ها چطوریه؟ چه مشکلات و موانع توی مسیر برای ما پیش میاد؟اصلا چطور باید استارت درس خوندن رو بزنیم. و هزاران سوال دیگه ممکنه ذهن شما رو درگیر کرده باشه.ما سعی داریم در ادامه به تمامی چالش های ذهنی شما پاسخ بدیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

کنکور المپیادی ها:چطوری برای کنکور بخونیم؟
کنکور المپیادی ها: چطوری برای کنکور بخونیم؟

مسائل و چالش های کنکور المپیادی ها

ما به عنوان یک دانش آموز المپیادی که الان درگیر کنکور شدیم ممکنه با چند مسئله شایع روبرو بشیم. این مسائل شامل: 1- احساس شکست یا پیروزی مفرد که این مورد توی عملکرد ما تاثیر میذاره. 2-حس کمبود زمان و اینکه ما از خیل عظیمی از دانش آموزهای کنکوری عقب تر هستیم. 3-تفاوت درس خواندن در المپیاد و کنکور که ممکنه استرس زا باشه. و 4-نحوه خوندن دروس و اینکه از کجا باید استارت درس خوندن کنکوری رو بزنیم؟ پس شما به عنوان دانش آموز المپیادی با این چهار مسئله روبرو هستید. برای اینکه به تمامی این مسائل به صورت جامع پاسخ بدیم اول محتوای زیر رو تماشا کنید و بعد در ادامه با ما همراه باشید:

اگه ویدیوهای توی سایت رو نمیبینین؛ لطفا وی پی ان تون رو خاموش کنین و مجددا صفحه رو Refresh کنین تا بدون دردسر هزاران ساعت فیلم مشاوره کنکور رو اینجا ببینین!ممنونیم! 🙂

حس شکست در فرایند کنکور المپیادی ها

خوب قبل از اینکه این مورد رو برای شما توضیح بدیم باید این رو بدونید که دانش آموزهای المپیادی به سه دسته تقسیم میشن. دسته اول دانش آموزانی هستن که مدال طلا گرفتن اما حس بیهودگی دارن. دسته دوم کسایی هستن که مدالی غیر از مدال طلا گرفتن. و احساس می کنن که به هیچ نتیجه ای نرسیدن، حس شکست خوردگی توی این دانش آموزها از همه بیشتره. دسته آخر دانش آموزهایی که در المپیاد مدالی نگرفتن و حس اشتباه و تلف کردن وقت در المپیاد رو دارن.

اول باید گفت که هر سه این دانش آموزها در اشتباه هستن چون با توجه به ارزش و شرایط المپیاد حتی بدون دریافت مدال باز هم برای ما نتایج مثبت به همراه داره. این نتایج مثبت علاوه‌ بر جوایزی مثل: سهمیه کنکور، جوایز نقدی(هرچند اندک)و مدال، ایجاد شخصیت تلاشگر در کیمیاگرانه که نحوه تلاش کردن درست رو به ما یاد میده و در کنار اون آموزش روش مطالعه درست دروس از نتایج مثبت المپیاد است. پس به طور کلی المپیاد یک چالش برای ما محسوب میشود. که میتواند شخصیت ما را ارتقا دهد. برای اینکه دقیق متوجه منظورم شوید محتوای زیر را تماشا کنید.

کمبود زمان مطالعه برای کنکور المپیادی ها، توهم یا واقعیت!

قبل از اینکه با دلایل منطقی به شما اثبات کنیم که زمان شما برای مطالعه کنکوری کافی است. باید نکات زیر را مطرح کنیم. اولین نکته همپوشانی کنکور و المپیاد در برخی رشته ها( حتی نزدیک به ۱۰۰ درصد) است. و ما به عنوان مثال: اگر المپیاد شیمی دهیم می توانیم به راحتی درس شیمی خود را بگذرانیم.

و در ادامه با حسابی سرانگشتی متوجه می‌شویم. که با دادن زمان مناسب به هر درس و پایه زمانی( حدود ۱۲۰۰ ساعت) برای رشته تجربی(که بیشترین حجم در رشته ها را دارد) نیازمندیم. با این زمان ما تمامی درس ها در تمامی پایه ها را می توانیم به خوبی بخوانیم. یعنی با زمانی نزدیک به ۱۰ ساعت در طول مدت چهار ماه، می توانیم تمامی مباحث را به خوبی بخوانیم. برای اثبات این مسئله رتبه برتر هایی مثل: ساره صاین، علیرضا جلیلی نهاد، زهرا شناسنده، فربد گیلان دوست و زهرا فلاح وجود دارند. برای اینکه بدانید زمان مورد نیاز برای هر پایه وهر درس چقدر است. محتوای زیر را تماشا کنید.

تفاوت المپیاد و کنکور برای ما دانش آموزان المپیادی در چیست؟

المپیاد و کنکور در چند حیطه با همدیگر تفاوت دارند. این تفاوت ها شامل نوع علم دانش درون ان ها است. که در المپیاد علمی خالص و در کنکور دانشی خرده شیشه دار وجود دارد. بر خلاف مطالبی که در المپیاد به آنها خیلی عمیق پرداخت می‌شود. در کنکور به مطالب خیلی سطحی پرداخت می‌شود. و طراحان به عمق مطالب می پردازند. در تفاوت های دیگر می توان به، دقت شدید طراحان سوال کنکور به جزئیات در کنکور اشاره کرد. از دام های سوالات طراحان که، شامل بازی های زمانی، ایجاد ابهام و وقت گیر کردن سوالات است. هم نباید غافل شد.

ما با یاد گرفتن هنر آزمون دادن می توانیم به راحتی این مباحث را برطرف کنیم. و در ادامه محدودیت زمانی سوالات، در کنکور از دیگر تفاوت های بین المپیاد و کنکور است. اما این تفاوت ها برای ما چالش زا نمی شود. ما با یاد گرفتن نحوه خواندن دروس مختلف و هنر آزمون دادن. می توانیم به راحتی خود را به دانش آموزان رتبه برتر تبدیل کنیم. اکنون محتوای زیر را تماشا کن تا دقیق تر متوجه منظورم شوید.

به عنوان یک دانش آموز المپیادی برای کنکور چطور باید درس خوند؟

ما به عنوان دانش آموزکنکور المپیادی اگر قرار است. از تابستان قبل از کنکور شروع به درس خواندن کنیم. ابتدا باید پایه دهم و یازدهم را به صورت کامل بخوانیم. و زنجیره دروس را کامل کنیم. در ضمن یادتان باشد که برای هر درس حتماً یک جلد کامل از کتابهای کمک آموزشی تست بزنید. و در نهایت از درصد پایین سوالات به هیچ وجه نترسید. بلکه قرار است ما پله پله درصد خود را افزایش دهیم. و اگر قرار است از مهر شروع به مطالعه کنکوری کنیم. همگام با آزمون قلم چی پیش می‌رویم. که در این برنامه چندین بار میتوانیم پایه های دهم یازدهم و دوازدهم را بخوانیم. برای اینکه از نقشه راه درسی خودتان با خبر شوید. محتوای زیر را با دقت هر چه تمام تر تماشا کنید.