کلاس نکته و تست رو در سال کنکور شرکت کنم؟

کلاس نکته و تست شرکت کنم یا نه؟ رتبه برترهای کنکور کلاس نکته و تست میرفتن؟
کلاس نکته و تست شرکت کنیم یا نه؟

 برای جواب دادن به این سوال با ما همراه باشید تا با بیان ویژگی های این کلاس ها راهنماییتون کنیم که بتونید برای استفاده از این کلاس ها تصمیم گیری کنید.

اصلی ترین ویژگی اکثر کلاس های نکته و تست کنکوری اینه که به صورت عمومی و با تعداد نفرات بالا برگزار می‌شن. اما فقط این موضوع قابل توجه نیست. نکته خیلی مهم تر اینه که در این کلاس ها افراد با سطوح علمی کاملا متفاوتی شرکت می‌کنن.

همین موضوع تفاوت خیلی زیادی ایجاد می‌کنه. اما چطور؟

اگر مدرس تصمیم بگیره که نکات مهم و سطح بالا رو آموزش بده، افراد با سطح علمی متوسط و پایین که حتی پایه‌ی خیلی قوی ندارن لنگ می‌زنن. اگر هم قرار باشه نکات عادی و پایه مطرح بشن کلاس برای دانش آموزهای قوی خسته کننده و بی فایده می‌شه.

در نتیجه برای این که اکثر افراد در کلاس بتونن از مطالب استفاده کنن، معمولا این دسته از کلاس های کنکوری به سمت ساده بودن می‌رن. یعنی در اونها نکات عادی آموزش داده می‌شه و تست های تیپیکال رو باهاتون کار می‌کنن.

عکس

به صورت کلی پیشنهاد ما این هست که دانش آموزهای خوب و قوی به هیچ وجه در کلاس نکته و تست شرکت نکنن. به این دلیل که گفتیم، معمولا در این کلاس ها مدرس یک سطح عادی و پایه رو در نظر می‌گیرن و آموزش هارو بر اون اساس پیش می‌رن.

اما اگر سطح خوبی داشتید ولی در یک درس خاص ضعف داشتید چی؟ در این شرایط می‌تونید برای اون درس خاص در کلاس نکته و تست شرکت و از آموزش‌هاش به درستی استفاده کنید.

برخلاف کلاس های تست زنی و نکته که ممکنه به درد بعضی ها بخوره، در رابطه با جمع بندی این موضوع وجود نداره. چون همونطور که در محتوای صفر تا صد جمع بندی کنکور هم گفتیم، این کار تخصصی تر از اینهاست که با شرکت در کلاس بتونید انجامش بدید.

اگر می‌خواید مثل رتبه برترها جمع بندی خودتون رو انجام بدید بهترین کار اینه که مثل این اشخاص عمل کنید. مثلا آرام عبدالملکی، رتبه 48 کنکور و دانشجوی رشته پزشکی رو در نظر بگیرید.

ایشون و خیلی های دیگه برای نتیجه گرفتن از مارک کردن تستها، تحلیل اونها، عصاره گیری و مواردی از این دست در دوران جمع بندی خودشون استفاده کردن تا به نتایج خوبی برسن.