افزایش میزان یادگیری + چطور سرعت یادگیری دروس رو بیشتر کنم؟

افزایش میزان یادگیری + چطور سرعت یادگیری دروس رو بیشتر کنم؟

خیلی از داوطلب های کنکور می‌گن که من دقیقا به اندازه دوستم برای خوندن درس x وقت گذاشتم ولی نمره اون خیلی بهتر از من شد. دلیلش چیه؟
اولین چیزی که باید در این زمینه در نظر بگیرد این هست که میزان و سرعت یادگیری افراد مختلف با هم متفاوته. اما با چه روش هایی می‌شه افزایش

میزان یادگیری رو ایجاد کرد؟

روش های کاربردی برای افزایش میزان یادگیری

اگر به دنبال افزایش میزان یادگیری هستید بهتره میزان تاثیر هرکاری رو در روند درس خوندن بدونید تا کشف کنیم که موثر ترین راه کدومه؟

مورد 1 : مطالعه با 10% تاثیر

زمانی که یک درس رو می‌خونید تاثیری که این کار روی یادگیری شما داره فقط و فقط 10% هست!

مورد 2 : شنیدن و دیدن با تاثیر 20 درصدی

خیلی اوقات هست که ما فقط با یک بار دیدن یک صحنه فیلم اون رو برای مدت طولانی توی ذهنتون دارید. دلیل اون هم همینه که تاثیر شنیدن و دیدن خیلی بیشتره.

شما هم می‌تونید برای افزایش میزان یادگیری خودتون مطالب رو خلاصه نویسی کنید، براشون شکل بکشید، دسته بندیشون کنید و … .

گام 3 : تصویر سازی با 30% تاثیر

تصویرسازی تاثیر شگفت انگیزی رو روی افزایش میزان یادگیری داره. شما می‌تونید مثلا برای یادگیری یک مبحث خاص فیلم آموزشی اون رو ببینید و بعد در ذهنت خودتون تصورش کنید. قطعا می‌بینید که چقدر بهتر اون موضوع رو یاد می‌گیرید.

مورد 4 : افزایش میزان یادگیری : پرسش و پاسخ

دقیقا وقتی در کلاس درس هستید و به سوالات معلم هاتون جواب می‌دید در واقع به صورت غیر مستقیم در حال یادگیری هستید. پس می‌تونید با طرح سوال و جواب دادن به اون در زمان مطالعه، باعث افزایش سران یادگیری خودتون بشید.

گام 5 : تمرین و تکرار با میزان 75 درصد تاثیر

تمرین و تکرار در روند درس خوندن همون تست زدنه. شما وقتی برای یک مبحث تست می‌زنید در حال سنجیدن میزان اطلاعات و دانش خودتون هستید که همین کار باعث یادگیری سریع تر می‌شه.

گام 6 : افزایش میزان یادگیری با آموزش به دیگران

شما می‌تونید با پیدا کردن الگو های دام ها و آموزش اونها به دیگران در ذهنتون میزان یادگیری خودتون رو به بيشترين میزان خودش برسونید.