چرا تستهای آسون رو غلط میزنم؟ + کاهش خطا در آزمون ها

چرا توی آزمون سوالات ساده رو غلط میزنیم؟

خیلی اوقات پیش میاد که دانش آموز های قوی که دارن برای کنکور می‌خونن از ما می‌پرسن که چرا تستهای آسون رو غلط می‌زنم؟ سوالاتی که وقتی بعد از آزمون چکشون می‌کنیم می‌بینیم که واقعا ساده بودن یا نکته و دامی داشتن که بخاطر ظاهر ساده‌شون گول خوردیم و بهشون توجه نکردیم.

دلیل این اتفاق چیه؟ چطور می‌شه این مشکل رو برطرف یا کم کرد؟ آیا راهکاری وجود داره که بشه خطاهای آزمون ها یا کنکور رو از بین برد؟ در آزمون با سوالات سطحی و ساده چطور برخورد کنم؟

هیجان، دلیل اصلی غلط زدن تست های آسون

توی توضیحات هنر آزمون دادن هم گفتیم که هیجان از هر نوعش که باشه می‌تونه شما رو در جلسه آزمون و کنکور به دردسر بندازه.

حالا وقتی شما با یک سوال خیلی ساده روبرو می‌شید و براتون آشنا به نظرمیاد قاعدتا خوشحال می‌شید که می‌تونید به راحتی به جوابش برسید.

همین‌جاست که یک هیجان نسبی در شما ایجاد می‌شه و همین باعث می‌شه که با دقت کامل صورت سوال و گزینه هارو بررسی نکنید. و خیلی اوقات هم به تستها غلط جواب بدید. پس جواب این سوال شما که می‌گید چرا تستهای آسون رو غلط میزنم همینه.

چطور  در جلسه آزمون خطا رو کاهش بدیم؟

بهترین راهکار برای کسایی که از ما می‌پرسن چرا تستهای آسون رو غلط میزنم کاهش غلط هاست. در واقع جلوگیری از اشتباه در پاسخدهی به تست های ساده اینه که وقتی با چنین سوالاتی مواجه می‌شید بجای ساده رد شدن از روی سوال، دقت خودتون رو افزایش بدید!

چون خیلی اوقات در تست های ساده دام هایی وجود داره که به دلیل کاهش دقت متوجهش نمی‌شید. اما اگر دقیق تر بشید می‌بینید که همون سوال به ظاهر ساده می‌تونه سخت تر از چیزی که فکر می‌کردید باشه.