پشت کنکور و سربازی: شرایط و قوانین

پشت کنکور ماندن و مسئله سربازی: اگه پشت کنکور بمونم باید برم سربازی؟

یکی از مشکلات خیلی بزرگ پسرها توی هر مرحله از زندگیشون، این سربازی لامصبه. حتی الان هم که کنکور دادم میترسم اگه بخوام پشت کنکور بمونم برام مشکل زا بشه. اصلا قوانین پشت کنکور و سربازی چطوری هاست؟ من میتونم پشت کنکور بمونم با وجود اینکه هنوز سربازی نرفتم؟ برای این مسئله چقدر زمان دارم؟ راه میانبری برای بیشتر پشت کنکور موندن هست؟

اگه شما هم میخوایید جوابی برای تمامی این سوالات پیدا کنید در ادامه با ما همراه باشید.

پشت کنکور ماندن و مسئله سربازی
پشت کنکور ماندن و مسئله سربازی

قوانین پشت کنکور و سربازی

شما بعد از اینکه پایه دوازدهم خودتون رو تموم میکنید و کنکور میدید، دقیقا یک سال فرصت قانونی دارید تا پشت کنکور بمونید. یعنی اگر شما کنکوری سال 1401 بودید تا 29 شهریور سال 1402 به صورت قانونی فرصت دارید تا پشت کنکور بمونید و برای روند درسی و کنکور خوب، دوباره درست و اصولی( بر اساس محتوا های پشت کنکوری کیمیاگر خونه) تلاش کنید. پس به هیج وجه نگران سربازی خود نباشید و بدون دغدغه برای کنکورتون تلاش کنید. حالا محتوای زیر رو با دقت تماشا کنید تا بیشتر متوجه منظورم بشید.

معافیت تحصیلی راه درو سربازی برای پشت کنکور ماندن

خوب ما فرض رو بر این میگیریم که فرصت قانونی یک ساله ما برای پشت کنکور موندن تموم شده. اما ما هنوز از نتیجه کنکور خود راضی نیستیم. چون بر اساس قوانین باید سربازی بریم راهی برای تلاش دوباره وجود نداره و ما باید با این نتیجه ای که شاید خیلی ازش راضی نیستیم انتخاب رشته کنیم. اما من میخوام بهتون بگم که اینجا یک راه میانبر وجود داره اون هم اینه که شما از معافیت تحصیلی استفاده کنید. معافیت تحصیلی چیه؟ اینکه شما توی دانشگاه آزاد و پیام نور ثبت نام میکنید و حتی انتخاب واحد هم انجام نمیدید و تنها با پرداخت شهریه دائم چهار سال برای معافیت از سربازی وقت دارید. اینطوری شما از معافیت تحصیلی برای پشت کنکور موندن استفاده کردید.