مشکلات سال کنکور: چرا اینقدر توی سال کنکور مشکل دارم

چرا تا تصمیم میگیرم درس بخونم یه کاری پیش میاد و نمیتونم بخونم؟

اصلا انگار وقتی وارد سال کنکور شدم هرچی مشکل و مسئله بود افتاد روی سرم. من کلاً توی زندگی انقدر مشکل نداشتم که توی سال کنکور مشکل دارم! نمیدونم چرا مشکلات توی سال کنکور انقدر زیادن. چطوری میتونم با این مشکلات مقابله کنم؟ چطوری هم درس بخونم هم مسائلمو حل کنم. برای جواب به سوالاتتون در ادامه با ما همراه باشید.

چرا توی سال کنکور انقدر مشکل داریم؟ با مشکلات سال کنکور چه کار کنیم؟
چرا تا میام درس بخونم یه کاری پیش میاد؟

چرا مشکلات در سال کنکور پیش میاد؟

قبل از اینکه جواب این سوال رو برای شما توضیح بدیم باید این نکته رو بدونید که مشکلات همیشه توی زندگی ما وجود داشته، تنها توی سال کنکور توجه ما به این مشکلات بیشتر شده. احتمالا تعجب کردید اما این نکته واقعیت داره. مغز ما با بدل پوشی های مختلف این مشکلات رو دلیل مناسب و موجهی برای تنبلی خود تبدیل می کنه. این رو بدونید که مشکلات هیچ وقت قرار نیست تموم بشن، بلکه تنها ما باید راه مقابله ی درست و اصولی با اونها رو یاد بگیریم. محتوای زیر رو تماشا کن تا بدونی چطوری باید با مشکلات در سال کنکور مقابله کنی:

اگه ویدیوهای توی سایت رو نمیبینین؛ لطفا وی پی ان تون رو خاموش کنین و مجددا صفحه رو Refresh کنین تا بدون دردسر هزاران ساعت فیلم مشاوره کنکور رو اینجا ببینین!ممنونیم! 🙂

چطور با مشکلات در سال کنکور مقابله کنیم؟

قبل از این که شروع به حل مشکلات کنیم باید طبق یک چارچوب تمام مشکلات خودمون رو طبقه بندی کنیم. این فرمول برای همه مسائل و مشکلات سال کنکوره. مشکلات به ۴ دسته غیر مهم،مهم، فوری و غیر فوری تقسیم‌بندی می‌شن.

اگر کاری مهم و فوری بود مثل آمادگی برای آزمون قلمچی در مدت زمان محدود، باید همین الان بدون مقدمه اون کار رو انجام داد. اگر مسئله مهم و غیر فوری بود مثل: کلاس رفع اشکال برای یک مبحث گذشته، برای انجام اون باید برنامه ریزی کرد و اگر مسئله غیر مهم و فوری بود درست مثل: بردن مدارک به مدرسه یا خرید برخی لوازم مورد نیاز، می تونیم این کارها رو به دیگران بسپریم و از اونها کمک بگیریم. در نهایت اگر کاری غیر فوری و غیر مهم بود برای مثال: خرید یک وسیله غیر ضروری می تونیم با شجاعت اون رو رها کنیم. با رعایت این فرمول می تونیم به راحتی مسائل و مشکلات سال کنکور خودمون رو حل کنیم و با رعایت این نکته ها به رتبه برتر ها در کنکور تبدیل میشیم.