رقابت نادرست در کنکور چه آسیبی به ما میزنه؟

فیلم انگیزشی کنکور: چطور دانشجوی پزشکی استنفورد رکورد دو و میدانی المپیک رو زد؟

رقابت نادرست در کنکور چطور به من آسیب می‌زنه؟ اصلا چه تفاوتی بین رقابت سالم و ناسالم در زمانی پشت کنکور هستیم وجود داره؟ چطور می‌شه به شکلی درست با داوطلب های دیگه رقابت کنیم؟

تا سال 1954 رکورد دوی جهان 4 دقیقه و 1 ثانیه بود و بایولوژیست ها همگی این اعتقاد رو داشتن که هیچ فردی از نظر زیستی قادر نیست که یک مایل رو در کمتر از 4 دقیقه بدوئه.

این باور 9 سال بین تمام مردم جهان وجود داشت تا روزی که راجربنیستر توی مسابقات دوی دانشگاه آکسفورد رکورد جهان رو زد و تونست توی مدت 3 دقیقه 59 ثانیه به خط پایان برسه.

قسمت جالب ماجرا اینجاست که بعد از رکوردشکنی بعد از 9، باور غلط مردم هم در این زمینه از بین رفت و متوجه شدن که با این مدت زمان دوییدن هم شدنیه. به حدی که دقیقا 45 روز بعد توی مسابقات داخلی آمریکا جان لندی رکورد راجر رو هم زد!!

و در 9 سال بعدش محقق های دانشگاه آکسفورد اعلام کردن که حدود 20 هزار نفر نفر تونستن در زیر 4 دقیقه همون میزان مسیر رو بدون.

2 ماه بعد توی مسابقه ای که به اسم ماراتن جادویی هم معروف بود، جان لندی و راجر بنیستر با هم مسابقه دادن. توی کل مسیر در ابتدا جان لندی به اندازه ی 10 متر از راجر جلو تر بوده.

ولی توی یه لحظه لندی به عقب برمی‌گرده تا ببینه ایا راجر هنوز پشتشه یا نه؟ که دقیقا توی همون لحظه راجر جلو می‌زنه و برنده ی مسابقه می‌شه. اون هم با رکورد 3 ثانیه زودتر از رکورد قبلی جان لندی .

از داستان بالا هم می‌شه متوجه شد که رقابت زمانی آسیب زننده می‌شه که بخواید مدام به دیگران و نتایجی که کسب می‌کنن توجه کنید.

 شما هم اگر به دنبال کسب نتایج درست و سالم در کنکور و همچنین آرامش روانی هستید، نباید اشتباه لندی رو انجام بدید و مدام در حال پاییدن دیگران یا حتی غرق در گذشته خودتون باشید. بلکه باید راه راجر رو برید و روی خودتون و هدفتون متمرکز بشید و باور کنید که می‌تونید.