خستگی در طول روز: علت و راه حل

چرا موقع درس خوندن احساس خستگی میکنم؟ دلایل خستگی هنگام درس خوندن چیست؟

تا می خوام شروع به مطالعه کنم سریع خسته میشم و خوابم میگیره. اصلا نمیدونم چرا اینقدر من خسته ام؟ دلیل این حجم از خستگی در طول روز چیه؟به نظر تنها دلیلش اینه که وقتی میخوابم توی دنیای دیگه تو معدن شروع به کار میکنم!واقعا چطوری میتونم با این خستگی مقابله کنم؟اصلا دلیل این حجم از خستگی چیه؟ برای اینکه جواب تمام سوالات بالا رو بدونید در ادامه با ما همراه باشید.

چرا در طول روز موقع درس خوندن مدام خسته ام؟
چرا در طول روز موقع درس خوندن مدام خسته ام؟

دلایل خستگی در طول روز چیست؟

به چند دلیل ممکنه که ما در طول روز احساس خستگی کنیم و درگیر خستگی در طول روز بشیم. این حس میتونه از تلاش و مطالعه جلوگیری کنه. این دلایل شامل:

  1. دلیل بیولوژیک( ممکن است ما کم خونی و کمبود برخی ویتامین ها را در بدن خود داشته باشید که این کمبود مسبب خواب آلودگی ما باشد.)
  2. کم خوابیدن و یا بد خوابیدن( ما حداقل باید ۶ ساعت خواب مفید داشته باشیم و با مضرب زمانی یک و نیم ساعته بخوابیم. همچنین بی نظمی در خواب و عادات های نامناسب در خوابیدن باعث خستگی ما در طول روز می شود.)
  3. احساس افسردگی ( که حس افسردگی کل انرژی ما را می‌گیرد و ما باید خودمان و یا در بعضی مواقع با کمک تراپیست این مسئله را حل کنیم.)
  4. و بد خوابیدن در شب ( که پرتکرار ترین دلیل است یعنی ما هیچ کدام از موارد قبلی را نداریم به اندازه کافی هم میخوابیم اما وقتی بلند میشوی خسته هستیم .)دلیل این مورد چیست؟ محتوا زیر را تماشا کنید تا برایتان مفصل توضیح دهیم:
اگه ویدیوهای توی سایت رو نمیبینین؛ لطفا وی پی ان تون رو خاموش کنین و مجددا صفحه رو Refresh کنین تا بدون دردسر هزاران ساعت فیلم مشاوره کنکور رو اینجا ببینین!ممنونیم! 🙂

چگونه با خستگی در طول روز مقابله کنیم؟

ابتدا باید بدونیم که کمبود خواب ما دقیقاً برای چیه و طبق ۴ مورد بالا دلیل خستگی در طول روز خودمون رو پیدا کنیم. اگر دلیل خستگی ما بیولوژیک بود، با مصرف ویتامین ها و قرص آهن می تونیم خستگی خودمون رو از بین ببریم. یا با نظم دادن به ساعات خواب و کافی بودن اون خستگی رو از بین ببریم. یا حس افسردگی خودمون رو با شرایط مختلف از بین ببریم و نذاریم توی حال بد بمونیم.

و مورد آخر: شبها درست بخوابیم و سلامت خواب رو رعایت کنیم. یعنی قبل از خواب ذهن خودمون رو خالی کنیم و به اهداف خودمون به فکر نکنیم، چون این اهداف باعث افزایش هیجان و خوابی ناآرام توی مغز ما میشه و این خواب ما رو خسته میکنه. پس یادتون باشه که صبح‌ها زمان فکر کردن به اهداف ما و خیال پردازی در مورد آینده است نه شبها قبل از خواب. با رعایت روتین قبل خواب و ریلکسیشن خوابی آرام رو تجربه کنید.