چطور توی کنکور قهرمان درونم رو بشناسم و رتبه برتر شم؟

آیا من میتونم کنکور قبول بشم؟ ویژگی کسایی که توی کنکور قبول شدن چیه؟
شناخت قهرمان درون در سال کنکور

هر شخصی می‌تونه توی کنکور قهرمان درون خودش رو بشناسه. شاید کنکور ویژگی های منفی زیادی داشته باشه، اما نکات مثبت کمی هم نداره. شما در سال کنکور می‌تونید شخصیت خودتون رو رشد بدید، تلاش کنید، به هدفتون برسید و در نهایت به فردی موفق تبدیل بشید که راه رسیدن به هر هدفی رو با تلاش کردن یاد گرفته.

اما چطور می‌شه قهرمان درون رو در سال کنکور پیدا و ازش برای موفقیت استفاده کرد؟        

در اسطوره شناسی مبحثی تحت عنوان ارکی تایپ (archetype) یا کهن الگوها وجود داره. یکی از این کهن الگوها سفر قهرمان هاست. قهرمان در طی این مسیر و سفر خودشو رو پیدا می‌کنه و به موفقیت می‌رسه.دقیقا مثل انیمیشن هایی از جمله شرک، مولان و‌ پاندای کنگ فوکار و… .

چون تونستن با چالش هایی که در طول این مسیر به اون ها برخورد می‌کنن مقابله کنن و پیش برن.

دقیقا مثل همین موضوع، کنکور هم می‌تونه سفری باشه که در اون قهرمان خودتون رو پیدا کنید و شخصیتی درست رو برای خودتون بسازید.

در فیلم پایین درباره مولان اولین جنگجوی زن تاریخ که اسطوره چینی ها هم هست صحبت می‌کنیم. و می‌گیم که چطور مولان با وجود این که یک دختره به جنگ می‌ره و به قهرمان تبدیل می‌شه.

رفتن به جنگ سفری بود که مولان تونست خودش رو در اون آروم آروم کشف کنه و به ذات قهرمانی که در وجودش بود برسه. شاید جنگ شما هم همین کنکوری باشه که پیش روتونه.

مریم توتونچیان کسی بود که وقتی دفعه اول برای مشاوره پیش کیمیاگر اعظم، محمدحسین جدیدی نژاد رفته بود، به خاطر وضعیت مالی خوب خانواده‌اش و شغل تضمین شده‌ای که داشت، چندان راغب نبود که درس بخونه.

 اما وقتی متوجه شد که کنکور مسیری برای خودشناسی و پیشرفت شخصیه بدون اجبار کسی و با خواست خودش تصمیم گرفت که وارد این ماراتن بشه.

مریم به مرور پیش رفت و از ترای 5000 به 7000 و خورده ای رسید و در نهایت تونست رتبه‌ی 534 کنکور رو هم کسب کنه و در رشته‌ای که می‌خواد هم قبول بشه!

نکته جالب اینجاست که مریم در آخر بعد از اعلام نتایج دیگه نمی‌خواست که در کارخونه‌ی پدرش یک سمت عالی داشته باشه. بلکه تصمیم گرفت کسب و کار خودش رو راه بندازه! این دقیقا تاثیری بود که پروسه کنکور روی قوی شدن شخصیت این فرد و خودباوریش داشته.