مقایسه ترازهای آزمون های آزمایشی با دیگران + تجربه رتبه828 تجربی

چرا نباید تراز و رتبه ام رو با دوستام مقایسه کنم؟
مقایسه ترازهای آزمون های آزمایشی با دیگران تجربه رتبه828 تجربی
مقایسه ترازهای آزمون های آزمایشی با دیگران تجربه رتبه828 تجربی

مقایسه ترازهای آزمون های آزمایشی چرا و چطور ممکنه به من آسیب بزنه؟ آیا با این مقایسه بیشتر برای درس خوندن و تلاش کردن تشویق نمی‌شم؟ دلیل این موضوع چیه؟

برای بررسی جواب این موارد تا انتها با ما همراه باشید.

چرا مقایسه ترازهای آزمون های آزمایشی اشتباهه؟

طبق اصل کیمیاگری وقتی شما حال خوبی داشته باشید در سال کنکور تلاش می‌کنید و نتیجه می‌گیرید. اگر هم آشفته باشید و ذهنتون درگیر باشه این اتفاق برعکس می‌شه.

حالا زمانی که شما مشغول مقایسه ترازهای آزمون های آزمایشی با دیگران می‌شید اگر یک درصد تراز اون فرد از شما بهتر باشه خواسته یا ناخواسته ذهن شما درگیر می‌شه و به احتمال خیلی زیاد هم حال بدی پیدا می‌کنید.

همین حس و حال باعث می‌شه که نتونید درست درس بخونید، درست و خوب آزمون بدید، در تست زدن به مشکل بخورید و… .

اما شاید با خودتون بگید خوب یا تراز طرف مقابل از من بهتره و نمی‌شه این حقیقت رو کتمان کرد. اما اینطور نیست، چرا؟

به نتایج و تراز آزمون های آزمایشی اعتماد نکنید

ترازی که بعد از هر آزمون به شما داده می‌شه چندان واقعی نیست! یعنی اگر همیشه تراز بالای 7000 داشتید دلیل نمی‌شه که در کنکور هم رتبه برتر بشید! این مورد رو در معرفی رتبه برتر های زیادی می‌بینید.

چون خیلی ها ممکنه فقط برای آزمون درس خونده باشن. یعنی مثلا قبل از آزمون قلمچی کتاب آبی رو خط به خط حفظ می‌کنن و نتیجه خوبی هم می‌گیرن.

یا حتی در بعضی آزمون ها تقلب های زیادی هم دیده می‌شه که باعث می‌شه افراد زیادی که سطح علمی خوبی ندارن به ترازهای بالا برسن.

پس نمی‌شه با توجه به این موارد خیلی برای نتایج آزمونها حرص و جوش خورد و بهشون اکتفا کرد.

شما باید تمام تمرکزتون رو روی این مورد بذارید که بدون شک با تلاش مستمر و درست بدون شک نتیجه می‌گیرید. اما در صورتی که خودتون رو درگیر موارد حاشیه‌ای از جمله مقایسه ترازهای آزمون های آزمایشی با دیگران نکنید.

افراد مختلف اهداف متفاوتی دارن، پس قضاوت ممنوع

بدون شک نوع مطالعه در فردی که رتبه زیر 10 می‌خواد با کسی که فقط می‌خواد پزشکی قبول بشه فرق می‌کنه. به همین ترتیب هم بدون شک نتایجی که این افراد کسب می‌کنن با هم متفاوته.

با این شرایط مقایسه کردن فقط باعث ایجاد افکار بی‌فایده و همچنین اتلاف وقت شما در سال کنکور می‌شن. بجای این مقایسه ها پیشنهاد می‌کنیم محتوای هدف گذاری در سال کنکور رو ببینید و بر اساس چیزی که بهتون یاد دادیم پیش برید تا مواردی مثل تراز دوست هاتون حواس شما رو پرت نکنه.

رتبه های برتر چقدر به تراز آزمون های آزمایشی اهمیت میدادن؟

همین سوال رو از مهدیه ساکت رتبه 828 کنکور تجربی و دانشجوی داروسازی دانشگاه تهران پرسیدیم و در جواب گفت: