بمب انگیزه برای کنکوری ها

داستان آرش کمانگیر: داستانی انگیزشی برای کنکوری ها

خیلی از مواقع توی فرآیند کنکور انقدر حالمون بد میشه و اوضاع خراب میشه که اصلا نمیتونیم ادامه بدیم. انگار دلت میخواد فقط بشینی یه گوشه و غصه بخوری. اصلا دکمه ی پاز زندگی رو بزنی! این موقع هاست که یه بمب انگیزه برای کنکوری ها به درد میخوره که انرژیت رو بالا ببره و بهت انگیزه بده.

بمب انگیزه برای کنکوری ها: آرش کمانگیر
بمب انگیزه برای کنکوری ها: آرش کمانگیر

اصلا انگیزه برای کنکور مسئله ی ضروری ایه؟

قبل اینکه این مورد رو براتون توضیح بدیم باید بدونید انگیزه چیه؟ انگیزه یه عامل درونیه که باعث میشه رفتارهای فرد جهت دار باشه و هدف مشخص  داشته باشه. همچنین این عامل خودش رو در قالب پافشاری (در رویارویی با مانع ها و مشکلات) نشون میده، در کنار اون به میزان انرژی و شدت عمل  هم مربوط میشه. بعضی ها انگیزه رو با بحث های انگیزشی اشتباه میگیرن؛ بحث های انگیزشی در لحظه یا نهایتا چند ساعت به ما انرژی میدن ولی همونطور که ذکر شد انگیزه یک عامل درونیه. حالا برای اینکه بتونید یه بمب انگیزه خفن برای کنکور داشته باشید کیمیا کست زیر رو با دقت گوش بدید.

چطور انگیزه ی خودمون رو حفظ کنیم؟

اولین کار برای اینکه انگیزه ی خودتون رو برای کنکور حفظ کنید باید یه هدف گذاری علمی داشته باشید. دو این که به خودتون اعتماد داشته باشید و از حرف های منفی دیگران فاصله بگیرید. سومین کار هم اینه که تمام تلاش خودتون رو بکنید و پا پس نکشید. چهار: از شکست نترسید. پنج:باید یک مطالعه روزانه با برنامه درست کنید و موضوعات کسل کننده را برای خودتان جالب کنید، متون را درک کنید ( تنها به حفظ کردن متن اکتفا نکنید.) از تکنیک pomodoro برای ایجاد علاقه به درس خوندن استفاده کنید و به صورت فعال مطالعه کنید. ششمین مورد هم هر موقع انگیزه خودتون رو از دست دادید این کیمیاکست رو گوش بدید تا مثل رتبه برترهای کیمیاگرخونه همیشه پرانرژی باشید.